MODEL

Jeep - Cherokee (2008-...)

 

jeep cherokee (kk) - modele

KK - Charakterystyka modelu SPORT...

 

Jeep Liberty Sport – Sport jest podstawową wersją drugiej generacji Liberty (zwanej w Europie Cherokee). Wykończenie nieco różni się  egzemplarzami oferowany mi w USA a Europą. KK jest dostępny od rocznika modelowego z 2008r. i jest nieco podobny do jego bliskiego kuzyna Dodge Nitro. Wersja ze znanym dieslem 2.8CRD VM Motori dostępna jest tylko w europejskim Cherokee. W USA ta jednostka była tylko dostępna w 2005-2006 roku w Liberty KJ poczym została wycofana z uwagi na nowymi rygorystycznymi Amerykańskimi wartościami emisji spalin (2007 Highway Act / ULSD).

 

Silniki: W USA dostępny jest tylko dobrze znany nam 3.7L PowerTech V6 który rozwija moc 210km / 160kW przy mocy skokowej 235lb/ft / 319nm. Na rynku Europejskim dostępny jest 2.8CRD Common Rail Diesel produkowany przez VM Motori który rozwija moc 160km. Jest to diesel z turbosprężarką o zmiennej geometrii posiadający moc skokową 295lb/ft / 400nm.

 

Napęd: Standardowo 2WD RWD. Mamy opcje dwóch napędów 4x4: Command-Trac II + Selec-Trac II. Command-Trac II używa 2 biegowej skrzyni rozdzielczej MP-1522. W tym napędzie wybieramy miedzy 2WD, 4WD Lock i 4LO. Przy 4Lock mamy moc napędu rozdzielona 50%/50% przód/tył. Można przełączyć skrzynie rozdzielcza na 4Lock przy każdej prędkości co Jeep nazywa “Shift-on-the-fly.” Używamy ten tryb tylko na mokrych/nierównych nawierzchniach. 4Lo używamy tylko w ekstremalnych sytuacjach przy prędkości 2-5km/h i wrzucając transmisje na Neutral, moc napędu jest wtedy zwiększana 2.71:1. System Selec-Trac II jest napędem stałego 4x4 z możliwością włączenia 2WD RWD. Używana tutaj jest skrzynia dwu biegowa MP-3022. Selec-Trac II rożni się od Command-Trac II trybem 4 Auto którego można używać w każdej sytuacji. Dodatkowo mamy 2WD (RWD) + 4LO 2.71:1.

 

Transmisja: KK z USA w rocznikach 2008-2009 mają dostępną 6 biegową skrzynie manualna lub 4 stopniowy automat.  Od rocznika 2010 w USA tylko jest dostępny 4 stopniowy automat. Wersje Europejskie maja 6 biegową skrzynie manualna lub 5 stopniowy automat.

 

Ważniejsze elementy standardowego wyposażenie Liberty Sport (Wersja USA)

    3.7L V6 210km
    4 stopniowy automat
    AM/FM/CD radio z 6 głośnikami
    SIRIUS radio satelitarne
    16” Felgi + opony 225/75/R16
    system mierzenia ciśnienia w oponach TPMS
    poduszki kurtynowe

 

Ważniejsze „opcje” w Liberty Sport (Wersja USA)

      system Command-Trac II lub Selec-Trac II 4x4
      17” Felgi + opony 235/65/R17 (wersja Rocky Mountain)
      16” Felgi + opony 235/75/R16
      szyberdach
      hak (Class III), max 5000lbs/2300kg
      system audio/nawigacja MyGIG
      osłony transmisji, baku paliwa

 

 

zdjęcia: 2009 Jeep Liberty Sport
Piotr Rolek – Flagler Jeep Dodge Chrysler / Floryda, USA
materiał opracowany przez: Piotr Rolek – PolishAir42@wideopenwest.com

 

 

 

KK - Charakterystyka modelu LIMITED...

 

Jeep Liberty Limited – Limited to bogatsza wersja drugiej generacji Liberty (zwanej w Europie Cherokee). Wykończenie Limited nieco różni się  miedzy USA a Europą. . KK jest dostępny od rocznika modelowego z 2008r. i jest nieco podobny do jego bliskiego kuzyna Dodge Nitro. Wersja ze znanym dieslem 2.8CRD VM Motori dostępna jest tylko w europejskim Cherokee. W USA ta jednostka była tylko dostępna w 2005-2006 roku w Liberty KJ poczym została wycofana z uwagi na nowymi rygorystycznymi Amerykańskimi wartościami emisji spalin (2007 Highway Act / ULSD).

 

Silniki: W USA dostępny jest tylko dobrze znany nam 3.7L PowerTech V6 który rozwija moc 210km / 160kW przy mocy skokowej 235lb/ft / 319nm. Na rynku Europejskim dostępny jest 2.8CRD Common Rail Diesel produkowany przez VM Motori który rozwija moc 160km. Jest to diesel z turbosprężarką o zmiennej geometrii posiadający moc skokową 295lb/ft / 400nm.

 

Napęd: Standardowo 2WD RWD. Mamy opcje dwóch napędów 4x4: Command-Trac II + Selec-Trac II. Command-Trac II używa 2 biegowej skrzyni rozdzielczej MP-1522. W tym napędzie wybieramy miedzy 2WD, 4WD Lock i 4LO. Przy 4Lock mamy moc napędu rozdzielona 50%/50% przód/tył. Można przełączyć skrzynie rozdzielcza na 4Lock przy każdej prędkości co Jeep nazywa “Shift-on-the-fly.” Używamy ten tryb tylko na mokrych/nierównych nawierzchniach. 4Lo używamy tylko w ekstremalnych sytuacjach przy prędkości 2-5km/h i wrzucając transmisje na Neutral, moc napędu jest wtedy zwiększana 2.71:1. System Selec-Trac II jest napędem stałego 4x4 z możliwością włączenia 2WD RWD. Używana tutaj jest skrzynia dwu biegowa MP-3022. Selec-Trac II rożni się od Command-Trac II trybem 4 Auto którego można używać w każdej sytuacji. Dodatkowo mamy 2WD (RWD) + 4LO 2.71:1.

 

Transmisja: KK z USA w rocznikach 2008-2009 mają dostępną 6 biegową skrzynie manualna lub 4 stopniowy automat.  Od rocznika 2010 w USA tylko jest dostępny 4 stopniowy automat. Wersje Europejskie maja 6 biegową skrzynie manualna lub 5 stopniowy automat.

 

Ważniejsze elementy standardowego wyposażenie Liberty Limited (Wersja USA)

    3.7L V6 210km
    4 stopniowy automat
    AM/FM/CD Radio z 6 głośnikami
    SIRIUS radio satelitarne
    17” Felgi + opony 235/65/R17
    system mierzenia ciśnienia w oponach TPMS z dokładnym wyświetlaczem każdego koła
    poduszki kurtynowe
    elektrycznie regulowany fotel kierowcy
    światła przeciw-mgielne (przednie)
    kierownica obita skórą z przyciskami kontroli systemu audio
    8 głośnikowy systemu audio Infinity

 

Ważniejsze „opcje” w Liberty Limited (Wersja USA)

    system Command-Trac II lub Selec-Trac II 4x4
    szyberdach
    18” felgi + opony 235/60/R18
    skórzana tapicerka
    radio z 6CD lub Nawigacja MyGIG
    szyberdach SkySlider (otwiera się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń)
    uConnect system Bluetooth
    hak (Class III), max 5000lbs/2300kg

 

 

 

zdjęcia: 2009 Jeep Liberty Sport
Piotr Rolek – Flagler Jeep Dodge Chrysler / Floryda, USA
materiał opracowany przez: Piotr Rolek – PolishAir42@wideopenwest.com

 

 

 

 

opracował: PA86 [ @

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google