MODEL
Jeep - Cherokee (2008-...)
jeep cherokee (kk) - modele
KK - Charakterystyka modelu SPORT...
Jeep Liberty Sport – Sport jest podstawową wersją drugiej generacji Liberty (zwanej w Europie Cherokee). Wykończenie nieco różni się egzemplarzami oferowany mi w USA a Europą. KK jest dostępny od rocznika modelowego z 2008r. i jest nieco podobny do jego bliskiego kuzyna Dodge Nitro. Wersja ze znanym dieslem 2.8CRD VM Motori dostępna jest tylko w europejskim Cherokee. W USA ta jednostka była tylko dostępna w 2005-2006 roku w Liberty KJ poczym została wycofana z uwagi na nowymi rygorystycznymi Amerykańskimi wartościami emisji spalin (2007 Highway Act / ULSD).
Silniki: W USA dostępny jest tylko dobrze znany nam 3.7L PowerTech V6 który rozwija moc 210km / 160kW przy mocy skokowej 235lb/ft / 319nm. Na rynku Europejskim dostępny jest 2.8CRD Common Rail Diesel produkowany przez VM Motori który rozwija moc 160km. Jest to diesel z turbosprężarką o zmiennej geometrii posiadający moc skokową 295lb/ft / 400nm.
Napęd: Standardowo 2WD RWD. Mamy opcje dwóch napędów 4x4: Command-Trac II + Selec-Trac II. Command-Trac II używa 2 biegowej skrzyni rozdzielczej MP-1522. W tym napędzie wybieramy miedzy 2WD, 4WD Lock i 4LO. Przy 4Lock mamy moc napędu rozdzielona 50%/50% przód/tył. Można przełączyć skrzynie rozdzielcza na 4Lock przy każdej prędkości co Jeep nazywa “Shift-on-the-fly.” Używamy ten tryb tylko na mokrych/nierównych nawierzchniach. 4Lo używamy tylko w ekstremalnych sytuacjach przy prędkości 2-5km/h i wrzucając transmisje na Neutral, moc napędu jest wtedy zwiększana 2.71:1. System Selec-Trac II jest napędem stałego 4x4 z możliwością włączenia 2WD RWD. Używana tutaj jest skrzynia dwu biegowa MP-3022. Selec-Trac II rożni się od Command-Trac II trybem 4 Auto którego można używać w każdej sytuacji. Dodatkowo mamy 2WD (RWD) + 4LO 2.71:1.
Transmisja: KK z USA w rocznikach 2008-2009 mają dostępną 6 biegową skrzynie manualna lub 4 stopniowy automat. Od rocznika 2010 w USA tylko jest dostępny 4 stopniowy automat. Wersje Europejskie maja 6 biegową skrzynie manualna lub 5 stopniowy automat.
Ważniejsze elementy standardowego wyposażenie Liberty Sport (Wersja USA)
3.7L V6 210km
4 stopniowy automat
AM/FM/CD radio z 6 głośnikami
SIRIUS radio satelitarne
16” Felgi + opony 225/75/R16
system mierzenia ciśnienia w oponach TPMS
poduszki kurtynowe
Ważniejsze „opcje” w Liberty Sport (Wersja USA)
system Command-Trac II lub Selec-Trac II 4x4
17” Felgi + opony 235/65/R17 (wersja Rocky Mountain)
16” Felgi + opony 235/75/R16
szyberdach
hak (Class III), max 5000lbs/2300kg
system audio/nawigacja MyGIG
osłony transmisji, baku paliwa
zdjęcia: 2009 Jeep Liberty Sport
Piotr Rolek – Flagler Jeep Dodge Chrysler / Floryda, USA
materiał opracowany przez: Piotr Rolek – PolishAir42@wideopenwest.com
KK - Charakterystyka modelu LIMITED...
Jeep Liberty Limited – Limited to bogatsza wersja drugiej generacji Liberty (zwanej w Europie Cherokee). Wykończenie Limited nieco różni się miedzy USA a Europą. . KK jest dostępny od rocznika modelowego z 2008r. i jest nieco podobny do jego bliskiego kuzyna Dodge Nitro. Wersja ze znanym dieslem 2.8CRD VM Motori dostępna jest tylko w europejskim Cherokee. W USA ta jednostka była tylko dostępna w 2005-2006 roku w Liberty KJ poczym została wycofana z uwagi na nowymi rygorystycznymi Amerykańskimi wartościami emisji spalin (2007 Highway Act / ULSD).
Silniki: W USA dostępny jest tylko dobrze znany nam 3.7L PowerTech V6 który rozwija moc 210km / 160kW przy mocy skokowej 235lb/ft / 319nm. Na rynku Europejskim dostępny jest 2.8CRD Common Rail Diesel produkowany przez VM Motori który rozwija moc 160km. Jest to diesel z turbosprężarką o zmiennej geometrii posiadający moc skokową 295lb/ft / 400nm.
Napęd: Standardowo 2WD RWD. Mamy opcje dwóch napędów 4x4: Command-Trac II + Selec-Trac II. Command-Trac II używa 2 biegowej skrzyni rozdzielczej MP-1522. W tym napędzie wybieramy miedzy 2WD, 4WD Lock i 4LO. Przy 4Lock mamy moc napędu rozdzielona 50%/50% przód/tył. Można przełączyć skrzynie rozdzielcza na 4Lock przy każdej prędkości co Jeep nazywa “Shift-on-the-fly.” Używamy ten tryb tylko na mokrych/nierównych nawierzchniach. 4Lo używamy tylko w ekstremalnych sytuacjach przy prędkości 2-5km/h i wrzucając transmisje na Neutral, moc napędu jest wtedy zwiększana 2.71:1. System Selec-Trac II jest napędem stałego 4x4 z możliwością włączenia 2WD RWD. Używana tutaj jest skrzynia dwu biegowa MP-3022. Selec-Trac II rożni się od Command-Trac II trybem 4 Auto którego można używać w każdej sytuacji. Dodatkowo mamy 2WD (RWD) + 4LO 2.71:1.
Transmisja: KK z USA w rocznikach 2008-2009 mają dostępną 6 biegową skrzynie manualna lub 4 stopniowy automat. Od rocznika 2010 w USA tylko jest dostępny 4 stopniowy automat. Wersje Europejskie maja 6 biegową skrzynie manualna lub 5 stopniowy automat.
Ważniejsze elementy standardowego wyposażenie Liberty Limited (Wersja USA)
3.7L V6 210km
4 stopniowy automat
AM/FM/CD Radio z 6 głośnikami
SIRIUS radio satelitarne
17” Felgi + opony 235/65/R17
system mierzenia ciśnienia w oponach TPMS z dokładnym wyświetlaczem każdego koła
poduszki kurtynowe
elektrycznie regulowany fotel kierowcy
światła przeciw-mgielne (przednie)
kierownica obita skórą z przyciskami kontroli systemu audio
8 głośnikowy systemu audio Infinity
Ważniejsze „opcje” w Liberty Limited (Wersja USA)
system Command-Trac II lub Selec-Trac II 4x4
szyberdach
18” felgi + opony 235/60/R18
skórzana tapicerka
radio z 6CD lub Nawigacja MyGIG
szyberdach SkySlider (otwiera się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń)
uConnect system Bluetooth
hak (Class III), max 5000lbs/2300kg
zdjęcia: 2009 Jeep Liberty Sport
Piotr Rolek – Flagler Jeep Dodge Chrysler / Floryda, USA
materiał opracowany przez: Piotr Rolek – PolishAir42@wideopenwest.com
opracował: PA86 [ @ ]