MODEL

Jeep - Cherokee (2015)

 

systemy napĘdÓw:

SYSTEM JEEP ACTIVE DRIVE I 4X4

 

System Jeep Active Drive I posiada w pełni automatyczny jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Układ ten nie wymaga ingerencji ani czynności ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w przypadku pod- i nadsterowności. Jeep Active Drive I wykorzystuje zrównoważony rozdział momentu obrotowego z systemem kontroli trakcji. Napęd 4×4 jest włączany za pomocą w pełni zmiennego mokrego sprzęgła w obudowie mechanizmu różnicowego tylnej osi. Sprzęgło zapewnia odpowiednie przeniesienie momentu obrotowego w każdych warunkach, w tym na podłożu o niskiej przyczepności, podczas agresywnego ruszania i dynamicznej jazdy. Zastosowanie złożonych algorytmów poprawia dynamikę jazdy, współdziałając z systemem elektronicznej stabilizacji jazdy (ESC) w przypadku ryzyka utraty przyczepności. Jeep Cherokee jest pierwszym SUV-em z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym zmniejszenie strat energii, (gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna) oraz obniżenie zużycia paliwa.

 

SYSTEM JEEP ACTIVE DRIVE II 4X4

 

System Jeep Active Drive II obejmuje dwubiegowy moduł PTU, umożliwiający kontrolę rozdziału momentu obrotowego, oraz reduktor terenowy. W trybie 4-Low system ten umożliwia zblokowanie przedniej i tylnej osi w celu zwiększenia mocy przy niskich prędkościach jazdy oraz zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1. Zmiana przełożenia pozwala na zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień, sprawdza się również w przypadku konieczności pełzania w trudnych warunkach terenowych. Układ Jeep Active Drive II współpracuje z systemem Select-Terrain, umożliwiając efektywną modyfikację rozdziału momentu obrotowego, jednocześnie monitorując przeniesienie napędu oraz system ESC i przenosząc moc na koła w celu zapewnienia maksimum przyczepności. System Jeep Active Drive II obejmuje system kontroli zjazdu Hill Descent Control.
 

 

SYSTEM JEEP ACTIVE DRIVE LOCK 4X4

 

Ekskluzywny dla wersji TrailhawkR system Jeep Active Drive Lock łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia trakcji dostępnej przy niskich prędkościach jazdy, podczas pełzania po skałach lub w trudnych warunkach terenowych. W trybie 4-Low system blokuje razem przednią i tylną oś w celu zwiększenia momentu obrotowego dostępnego na kołach przy niskich prędkościach jazdy oraz zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co zapewnia niezwykle skuteczne pełzanie w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w każdym trybie reduktora terenowego; blokada włączy się automatycznie w niektórych trybach Selec-Terrain (takich jak "Rock" - Skały) w celu optymalizacji własności trakcyjnych. Jeep Active Drive Lock obejmuje ekskluzywny system Selec-Speed Control obejmujący podsystemy kontroli wjazdu (Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control).
 

 

 
 

na podstawie: www.jeep.pl
opracował: goliacik

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google