MODEL
Jeep - Cherokee (2015)
systemy napĘdÓw:
SYSTEM JEEP ACTIVE DRIVE I 4X4
System Jeep Active Drive I posiada w pełni automatyczny
jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który
zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego,
czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej
prędkości jazdy. Układ ten nie wymaga ingerencji
ani czynności ze strony kierowcy i samoczynnie
koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej
jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem
w przypadku pod- i nadsterowności. Jeep Active
Drive I wykorzystuje zrównoważony rozdział
momentu obrotowego z systemem kontroli trakcji.
Napęd 4×4 jest włączany za pomocą w pełni zmiennego
mokrego sprzęgła w obudowie mechanizmu różnicowego
tylnej osi. Sprzęgło zapewnia odpowiednie
przeniesienie momentu obrotowego w każdych warunkach,
w tym na podłożu o niskiej przyczepności,
podczas agresywnego ruszania i dynamicznej jazdy.
Zastosowanie złożonych algorytmów poprawia
dynamikę jazdy, współdziałając z systemem
elektronicznej stabilizacji jazdy (ESC)
w przypadku ryzyka utraty przyczepności.
Jeep Cherokee jest pierwszym SUV-em
z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym
zmniejszenie strat energii, (gdy funkcjonalność
4×4 nie jest potrzebna) oraz obniżenie zużycia paliwa.
SYSTEM JEEP ACTIVE DRIVE II 4X4
System Jeep Active Drive II obejmuje dwubiegowy moduł
PTU, umożliwiający kontrolę rozdziału momentu obrotowego,
oraz reduktor terenowy. W trybie 4-Low system ten
umożliwia zblokowanie przedniej i tylnej osi w celu
zwiększenia mocy przy niskich prędkościach jazdy oraz
zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie reduktora
terenowego wynosi 2,92:1. Zmiana przełożenia pozwala
na zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień, sprawdza
się również w przypadku konieczności pełzania w trudnych
warunkach terenowych. Układ Jeep Active Drive II
współpracuje z systemem Select-Terrain, umożliwiając
efektywną modyfikację rozdziału momentu obrotowego,
jednocześnie monitorując przeniesienie napędu oraz system
ESC i przenosząc moc na koła w celu zapewnienia maksimum
przyczepności. System Jeep Active Drive II obejmuje system
kontroli zjazdu Hill Descent Control.
SYSTEM JEEP ACTIVE DRIVE LOCK 4X4
Ekskluzywny dla wersji TrailhawkR system Jeep Active Drive Lock
łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową
możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu
zwiększenia trakcji dostępnej przy niskich prędkościach jazdy,
podczas pełzania po skałach lub w trudnych warunkach terenowych.
W trybie 4-Low system blokuje razem przednią i tylną oś w celu
zwiększenia momentu obrotowego dostępnego na kołach przy niskich
prędkościach jazdy oraz zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie
reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co zapewnia niezwykle skuteczne
pełzanie w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Blokadę
tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w każdym
trybie reduktora terenowego; blokada włączy się automatycznie
w niektórych trybach Selec-Terrain (takich jak "Rock" - Skały)
w celu optymalizacji własności trakcyjnych. Jeep Active Drive Lock
obejmuje ekskluzywny system Selec-Speed Control obejmujący podsystemy
kontroli wjazdu (Hill Ascent Control) i zjazdu (Hill Descent Control).
na podstawie: www.jeep.pl
opracował: goliacik