Jeepnieci - Mosty

 

Krótko i na temat

Identyfikacja mostu

 

 

 

 

 

 

Przewodnik po mostach

 

Poniżej prezentujemy wykazy mostów z podziałem na poszczególne modele oraz roczniki:

Grand Cherokee ZJ (1993-1998)

przód

Dana 30 (27)

Command-Trac - part time 4WD

Dana 30 (27)

Select-Trac - full time 4WD

tył

Dana 35 (27)  
Dana 44 (30) przy V8

Grand Cherokee WJ (1999-2004)

przód

Dana 30 (27)  

tył

Dana 35C (27)  
Dana 44 (30)  

Cherokee XJ (1984-2001)

przód

Dana 30 (27)

Command-Trac

Dana 35 (27)

Select-Trac

tył

Chrysler 8.25  
Dana 35 (27)  
Dana 44 (30)  

Wrangler YJ (1987-1995)

przód

Dana 30 (27)  

tył

Dana 35 (27)  

Wrangler TJ (1997-2006)

przód

Dana 30 (27)  

tył

Dana 35 (27)  
Dana 44 (30)  

1976-86 CJ-7

przód

Dana 30 (27)  

tył

AMC 20  

1981-85 CJ-8 Scrambler

przód

Dana 30 (27)  

tył

AMC 20  

1972-83 CJ-5

przód

Dana 25 (10) 1955-1965
Dana 27 (10) 1966-1971
Dana 30 (27) 1972-1983

tył

Dana 44 (10) 1955-1965
Dana 44 (19) 1966-1971
Dana 44 1972-1975
AMC 20 1976-1983

1972-76 CJ-6

przód

Dana 30 (27)  

tył

Dana 44 (30)  

1986-92 Comanche MJ

przód

Dana 30 (27)  

tył

Dana 35 (27)  
Dana 44 (30)  

1971-91 Grand Wagoneer

przód

Dana 44 (30)  

tył

Dana 44 (30) 1971-1975 & 1987-1991
AMC 20 1976-1986

1963-70 Wagoneer SJ

przód

Dana 27  

tył

Dana 44  

1967-73 Jeepster Commando

przód

Dana 30 (27) 1972-1973
Dana 27 (10) 1967-1971

tył

Dana 44 (30)  
Dana 30 (27) 4 cyl.

1973-88 J10 Pick-Up

przód

Dana 44 (30)  

tył

Dana 44 (30)  
AMC 20 1979-1986

1973-88 J20 Pick-Up

przód

Dana 44 (30)  

tył

Dana 44 (30)  
AMC 20 1986-1988

UWAGA: przy ZJ/ZG należy pamiętać o tym, że podczas wymiany przedniego mostu na most po 96 roku wał z przed 96 roku jest zbyt krótki - krótszy o około 1,5 cm.

 

 

 

Poradnik rozwiązywania podstawowych problemów z mostami

 

OBJAWY

MOŻLIWE PRZYCZYNY

hałas we wszystkich trybach jazdy

zły stan drogi, zły stan opon, łożyska kół

zmiany hałasu wraz ze zmianą rodzaju nawierzchni

zły stan drogi, zły stan opon

dźwięk hałasu obniża się wraz z prędkością pojazdu

opony

głośniejszy hałas na zakrętach

zębatka mechanizmu różnicowego (dyferencjału), boczne koła zębate, łożyska kół osi, wałek ataku i koła koronowe, łożyska kół

hałas w jednym  trybie jazdy

przełożenia (talerz i atak)

hałas podczas przyspieszania

przegub wału przedniego

stuki podczas zmiany prędkości i kierunku

zużyty sworzeń satelit lub podkładki regulacyjne, zużyty krzyżak

hałas kół

luźne koło, niewłaściwe lub złe łożyska

wibracje

uszkodzony wał napędowy, zużyte lub niewyważone opony, luźne koła, uszkodzone łożyska osi wału, zgięcie osi wału

strzela mechanizm różnicowy

niewystarczające smarowanie, niewłaściwej klasy olej, zanieczyszczenie oleju

wyciek oleju

zbyt wysoki poziom oleju, złe uszczelnienia wału, pęknięcie, zużyte zębatki napędu

przegrzanie mostu

zbyt niskim poziom oleju, nieprawidłowy olej, zanieczyszczonych olej, nadmierne zużycie, niewystarczający luzu przekładni

złamanie zębów

przeciążenie, nieprawidłowa regulacja

hałas elementów mostu

niski poziom oleju, nieprawidłowy luz, niewłaściwy kontakt zębów, zużyta/uszkodzony most

hałas mostu

niski poziom oleju, niewłaściwego bieg pierścieni, zużyte zęby, luźne łożyska wału przekładni, luźne łożyska w reduktorze, zużyte łożyska

ograniczony poślizg

najczęstszym objawem jest hałas podczas skręcania, przyczyną jest nieprawidłowy lub zanieczyszczony olej lub brak stosownego dodatku LSD, zużyte lub uszkodzone tarcze, niewłaściwie zmontowane tarcze

Wersja 1.0 - jeżeli powyższa tabela nie zawiera wszystkich możliwych objawów prosimy o kontakt

 

na podstawie http://jeephorizons.com/tech/axleguide.html

 

 

 

opracował: goliacik & mendelmax

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google