Jeepnieci - Mosty
Krótko i na temat
Identyfikacja mostu
Przewodnik po mostach
Poniżej prezentujemy wykazy mostów z podziałem na poszczególne modele oraz roczniki:
Grand Cherokee ZJ (1993-1998) |
||
przód |
Dana 30 (27) | Command-Trac - part time 4WD |
Dana 30 (27) | Select-Trac - full time 4WD |
|
tył |
Dana 35 (27) | |
Dana 44 (30) | przy V8 | |
Grand Cherokee WJ (1999-2004) |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
Dana 35C (27) | |
Dana 44 (30) | ||
Cherokee XJ (1984-2001) |
||
przód |
Dana 30 (27) | Command-Trac |
Dana 35 (27) | Select-Trac |
|
tył |
Chrysler 8.25 | |
Dana 35 (27) | ||
Dana 44 (30) | ||
Wrangler YJ (1987-1995) |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
Dana 35 (27) | |
Wrangler TJ (1997-2006) |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
Dana 35 (27) | |
Dana 44 (30) | ||
1976-86 CJ-7 |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
AMC 20 | |
1981-85 CJ-8 Scrambler |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
AMC 20 | |
1972-83 CJ-5 |
||
przód |
Dana 25 (10) | 1955-1965 |
Dana 27 (10) | 1966-1971 | |
Dana 30 (27) | 1972-1983 | |
tył |
Dana 44 (10) | 1955-1965 |
Dana 44 (19) | 1966-1971 | |
Dana 44 | 1972-1975 | |
AMC 20 | 1976-1983 | |
1972-76 CJ-6 |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
Dana 44 (30) | |
1986-92 Comanche MJ |
||
przód |
Dana 30 (27) | |
tył |
Dana 35 (27) | |
Dana 44 (30) | ||
1971-91 Grand Wagoneer |
||
przód |
Dana 44 (30) | |
tył |
Dana 44 (30) | 1971-1975 & 1987-1991 |
AMC 20 | 1976-1986 | |
1963-70 Wagoneer SJ |
||
przód |
Dana 27 | |
tył |
Dana 44 | |
1967-73 Jeepster Commando |
||
przód |
Dana 30 (27) | 1972-1973 |
Dana 27 (10) | 1967-1971 | |
tył |
Dana 44 (30) | |
Dana 30 (27) | 4 cyl. | |
1973-88 J10 Pick-Up |
||
przód |
Dana 44 (30) | |
tył |
Dana 44 (30) | |
AMC 20 | 1979-1986 | |
1973-88 J20 Pick-Up |
||
przód |
Dana 44 (30) | |
tył |
Dana 44 (30) | |
AMC 20 | 1986-1988 |
UWAGA: przy ZJ/ZG należy pamiętać o tym, że podczas wymiany przedniego mostu na most po 96 roku wał z przed 96 roku jest zbyt krótki - krótszy o około 1,5 cm.
Poradnik rozwiązywania podstawowych problemów z mostami
OBJAWY |
MOŻLIWE PRZYCZYNY |
hałas we wszystkich trybach jazdy |
zły stan drogi, zły stan opon, łożyska kół |
zmiany hałasu wraz ze zmianą rodzaju nawierzchni |
zły stan drogi, zły stan opon |
dźwięk hałasu obniża się wraz z prędkością pojazdu |
opony |
głośniejszy hałas na zakrętach |
zębatka mechanizmu różnicowego (dyferencjału), boczne koła zębate, łożyska kół osi, wałek ataku i koła koronowe, łożyska kół |
hałas w jednym trybie jazdy |
przełożenia (talerz i atak) |
hałas podczas przyspieszania |
przegub wału przedniego |
stuki podczas zmiany prędkości i kierunku |
zużyty sworzeń satelit lub podkładki regulacyjne, zużyty krzyżak |
hałas kół |
luźne koło, niewłaściwe lub złe łożyska |
wibracje |
uszkodzony wał napędowy, zużyte lub niewyważone opony, luźne koła, uszkodzone łożyska osi wału, zgięcie osi wału |
strzela mechanizm różnicowy |
niewystarczające smarowanie, niewłaściwej klasy olej, zanieczyszczenie oleju |
wyciek oleju |
zbyt wysoki poziom oleju, złe uszczelnienia wału, pęknięcie, zużyte zębatki napędu |
przegrzanie mostu |
zbyt niskim poziom oleju, nieprawidłowy olej, zanieczyszczonych olej, nadmierne zużycie, niewystarczający luzu przekładni |
złamanie zębów |
przeciążenie, nieprawidłowa regulacja |
hałas elementów mostu |
niski poziom oleju, nieprawidłowy luz, niewłaściwy kontakt zębów, zużyta/uszkodzony most |
hałas mostu |
niski poziom oleju, niewłaściwego bieg pierścieni, zużyte zęby, luźne łożyska wału przekładni, luźne łożyska w reduktorze, zużyte łożyska |
ograniczony poślizg |
najczęstszym objawem jest hałas podczas skręcania, przyczyną jest nieprawidłowy lub zanieczyszczony olej lub brak stosownego dodatku LSD, zużyte lub uszkodzone tarcze, niewłaściwie zmontowane tarcze |
Wersja 1.0 - jeżeli powyższa tabela nie zawiera wszystkich możliwych objawów prosimy o kontakt
na podstawie http://jeephorizons.com/tech/axleguide.html
opracował: goliacik & mendelmax