MODEL

Test - Audi Q5

 

 

Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera Audi firmy Audi Noma 2  Sp. z o.o. z/s w Katowicach przy ul. Kościuszki 328 w dniu 28 lipca 2011r. udostępniono nam do jazdy testowej pojazd m-ki Audi model Q5z silnikiem 2.0 TFSI quattro.

Poniżej prezentujemy zdjęcia testowanego egzemplarza:

Patrząc na samochód z przodu nie sposób się pomylić z jaką marką mamy doczynienia. Przedni grill jest dobrze znany z innych modeli marki Audi.

Sylwetka samochodu powoduje, iż auto się podoba. Choć kształt typowy dla pojazdów typu SUV to jednak wyjątkowy designe. Według literatury model Q5 posiada jeden z najniższych współczynników oporu powietrza.

Podstawowe dane techniczne:
 

Wymiary:
długość: 4629mm
szerokość: 1880mm
kąt natarcia: 25 stopni
kąt rampowy: 17,6 stopni
prześwit: 200mm

Tył samochodu zasługuje na uwagę! Oprócz wyjątkowych tylnych reflektorów LED należy zwrócić uwagę na kształt tylnej klapy bagażnika, która przez swoją wyjątkowość jest bardzo praktyczna - wychodząc na boki ułatwia załadunek do bagażnika stosunkowo szerokich przedmiotów.

Wnętrze typowe dla modeli m-ki Audi - użyte materiały są najwyższej jakości!

Deska rozdzielcza wraz z kokpitem są czytelne, funkcjonalne oraz praktyczne. Wszystko znajduje się pod ręką. Prezentowany model posiadał opcje zmiany biegów w kierownicy co dla amatorów sportowej jazdy jest przydatne.

Audi Q5 posiada navigacje

Na przednich i tylnych fotelach nie brakuje miejsca. Należy wskazać, iż są one wykonane w wysoko gatunkowej skóry a dodatkowo są bardzo wygodne. Prezentowany egzemplarz posiadał dach panoramiczny.

Silnik:
Obecnie stosowane silniki benzynowe w Audi Q5 opartę są o nową technologię sterowania zaworami tzw. Audi Valvelift System, którego głównym zadaniem jest obniżenie zużycia paliwa. Spotykamy w tym modelu dwa silnik 2.0 TFSI w wersji o mocy 132 kW (180KM) i 155 kW (211 KM) oraz 3.2 o mocy 199 kW (270KM). Jest to połączenie silnika FSI z turbosprężarką. Silniki te w połączeniu ze skrzynią biegów S tronic (z podwójnym sprzęgłem), pozwalają na bardzo dymaniczną jazdę przy zachowaniu niższego zużycia paliwa.

Zawieszenie:
Audi Q5 posiada dynamiczny układ jezdny składający się z pięciu wahaczy na przedniej osi oraz wahaczami trapezowymi na tylnej osi. Powyższe rozwiązanie zapewnia m.in. niski poziom hałasu, dobrą przyczepność, bardzo dobrą trakcje samochodu. Na uwagę zasługuje system Audi Drive Select, którego wybranie jednej z opcji całkowicie zmienia charakter samochodu. W zależności od wybranego przez kierowę trybu (automatic, comfort, dynamic) samochód zmienia konfigurację: siły wspomagania kierownicy, charakterystyki amortyzatorów, charakterystyki silnika i skrzyni biegów. Trudno w sposób właściwy opisać te doznania, dlatego też jedynym sposobem jest wyprubować to na sobie.

Napęd:
Model Q5 posiada stały napęd na cztery koła - quattro, który rozkłada siłę w zależności od potrzeb na obie osie. Wyjściowo to 40% mocy jest przekazywane na przednią oś i 60% na tylną oś.

Zalety:

  • silnik benzynowy TFSI (dynamika),
  • automatyczna skrzynia biegów S tronic,
  • duże i czytelne boczne liusterka,
  • wysokiej jakości użyte materiały,
  • system Audi drive select


Wady:

  • słaba widoczność  do tyłu (typowe dla aut typu SUV),

Podsumowanie:
Model Audi Q5 to samochód idealny do użytkowania w mieście. Jego dynamika i rozmiary pozwalają na płynne poruszanie się po zakorkowanych ulicach miast. Jak każdy model Audi i ten gwarantuje, że wnętrze wykonane jest  z najwyższej jakości materiałów. Nowe silniki benzynowe TFSI zasługują na uwagę, poprzez niższe niż dotychczas spalanie.

 

opracował: goliacik [@]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google