MODEL

Test - Honda CR-V

 

 

Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera Honda firmy Autokopex Sp. z o.o. z/s w Katowicach przy Al. Roździeńskiego 208 w dniach 14-16 sierpnia 2009r. udostępniono nam do weekendowej jazdy testowej pojazd m-ki Honda model CR-V z silnikiem 2.2 i-CTDi z 2008r..

Oto testowany pojazd:

Test dotyczył jazdy „w mieście” oraz „na trasie” z uwagi na fakt, iż testowany pojazd pochodził z ekspozycji. Pozwala to jednak odszukać plusy i minusy każdego modelu.

   

Auto posiada dużo schowków:

Dane techniczne:
 

Wymiary
Długość: 4530mm
Wysokość: 1675mm
Szerokość z lusterkami: 2091mm
Masa własna: 1617-1729kg

 

Silnik:
Pojemność: 2204cm3
Moc: 140 KM
Skrzynia biegów: manualna (6-cio b iegowa)

Silnik 2.2 i-CTDi to  cztero cylindrowy silnik diesla wykonany w rewolucyjnej technologii odlewania półstalowego, dzięki czemu odznacza się cichą pracą, dużą mocą która idzie w parze z efektywnością, moment obrotowy w granicach 340Nm, co daje mu dobre osiągi.

ABS i EBD
System ABS Hondy CR-V pomimo tego jak mocno hamujesz gwarantuje, że zawsze kierujący będzie miał kontrolę nad pojazdem. System posiada czujniki ulokowane w każdym kole. Korzystając z czujników ABS system elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD zapewnia najlepszy możliwy rozkład siły hamowanie pomiędzy czterema kołami.

Dodatkowo pojazd posiada wspomaganie nagłego hamowania, system kontroli stabilności VSA utrzymujący pojazd w danym torze jazdy, system stabilizacji toru jazdy przyczepy TSA.

Napęd:
Auto posiada system napędu czterech kół REAL TIME 4-Wheel Drive w codziennym użytkowaniu wykorzystuje napęd na przednią oś. W przypadku wjechania w śliską nawierzchnię, bez udziału kierowcy automatycznie uruchamia się napęd na 4 koła.

Bezpieczeństwo:
Honda w modelu CR-V zastosowała konstrukcję opartą na technologi zaawansowanej zgodności ACE, dzięki czemu podczas zderzenia energia jst rozpraszana i pochłaniana na większej powierzhcni, zachowując przy tym nienaruszoną przestrzeń kabiny. Auto dodatkowo posiada dwustopniowe przednie poduszki powietrzne z podwójnym sposobem uruchomienia oceniającym skalę zderzenia, co za tym idzie odpowiednio zapełniając poduszki powietrzne. Aktywne zagłówki pozwalają zminimalizować ewentualne uszkodzenia kręgosłupa szyjnego  podczas uderzeń m.in. w tył samochodu. System mocowania fotelika dziecięcego ISOFix jest w standardzie

 

Spalanie:
Spalanie katalogowe 6,5l./100km
Średnie spalanie na dystansie ok. 200km wyniosło 6,5l./100km (wąskie krętę drogi Jury Krakowsko-Częstochowskiej) z czego minimalne zanotowano 6,3l./100km.
Średnie spalanie w miesięcie wyniosło ok. 8 l./100km (Katowice)

Ciekawostki:
Testowany model posiadał dach panoramiczny regulowany elektrycznie.

Zalety:

  • testowany silnik jest ekonomiczny i bardzo dynamiczny
  • bardzo dobra widoczność do przodu i na boki
  • komputer pokładowy pokazuje wszystkie istotne dane na raz
  • wewnątrz dużo różnych schowków
  • ergonomia na dobrym poziomie
  • bogate dodatkowe wyposażenie
  • bagażnik podzielony składanymi półkami na kilka "stref"


Wady:

  • przy wysokich obrotach stosunkowo głośna praca silnika,
  • stosunkowo niski prześwit
  • brak możliwości wyboru nawiewów (jedynie pasażer/szyba)


Podsumowanie:
Honda CR-V to dosyć ciekawa propozycja, której warto się przyjrzeć i rozważyć możliwość jej zakupu. Auto z testowanym silnikiem notuje imponująco niskie spalanie pomimo zachowania dobrej dynamiki jazdy. Z uwagi na swoje wymiary bardzo dobrze prowadzi się w dużym mieście.

 

 

 

opracował: goliacik [@]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google