MODEL
Test - Honda CR-V
Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera Honda firmy Autokopex Sp. z o.o. z/s w Katowicach przy Al. Roździeńskiego 208 w dniach 14-16 sierpnia 2009r. udostępniono nam do weekendowej jazdy testowej pojazd m-ki Honda model CR-V z silnikiem 2.2 i-CTDi z 2008r..
Oto testowany pojazd:
Test dotyczył jazdy „w mieście” oraz „na trasie” z uwagi na fakt, iż testowany pojazd pochodził z ekspozycji. Pozwala to jednak odszukać plusy i minusy każdego modelu.
Auto posiada dużo schowków:
Dane techniczne: |
|
Wymiary |
|
Silnik:
Pojemność: 2204cm3
Moc: 140 KM
Skrzynia biegów: manualna (6-cio b iegowa)
Silnik 2.2 i-CTDi to cztero cylindrowy silnik diesla wykonany w rewolucyjnej technologii odlewania półstalowego, dzięki czemu odznacza się cichą pracą, dużą mocą która idzie w parze z efektywnością, moment obrotowy w granicach 340Nm, co daje mu dobre osiągi.
ABS i EBD
System ABS Hondy CR-V pomimo tego jak mocno hamujesz gwarantuje, że zawsze kierujący będzie miał kontrolę nad pojazdem. System posiada czujniki ulokowane w każdym kole. Korzystając z czujników ABS system elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD zapewnia najlepszy możliwy rozkład siły hamowanie pomiędzy czterema kołami.
Dodatkowo pojazd posiada wspomaganie nagłego hamowania, system kontroli stabilności VSA utrzymujący pojazd w danym torze jazdy, system stabilizacji toru jazdy przyczepy TSA.
Napęd:
Auto posiada system napędu czterech kół REAL TIME 4-Wheel Drive w codziennym użytkowaniu wykorzystuje napęd na przednią oś. W przypadku wjechania w śliską nawierzchnię, bez udziału kierowcy automatycznie uruchamia się napęd na 4 koła.
Bezpieczeństwo:
Honda w modelu CR-V zastosowała konstrukcję opartą na technologi zaawansowanej zgodności ACE, dzięki czemu podczas zderzenia energia jst rozpraszana i pochłaniana na większej powierzhcni, zachowując przy tym nienaruszoną przestrzeń kabiny. Auto dodatkowo posiada dwustopniowe przednie poduszki powietrzne z podwójnym sposobem uruchomienia oceniającym skalę zderzenia, co za tym idzie odpowiednio zapełniając poduszki powietrzne. Aktywne zagłówki pozwalają zminimalizować ewentualne uszkodzenia kręgosłupa szyjnego podczas uderzeń m.in. w tył samochodu. System mocowania fotelika dziecięcego ISOFix jest w standardzie
Spalanie:
Spalanie katalogowe 6,5l./100km
Średnie spalanie na dystansie ok. 200km wyniosło 6,5l./100km (wąskie krętę drogi Jury Krakowsko-Częstochowskiej) z czego minimalne zanotowano 6,3l./100km.
Średnie spalanie w miesięcie wyniosło ok. 8 l./100km (Katowice)
Ciekawostki:
Testowany model posiadał dach panoramiczny regulowany elektrycznie.
Zalety:
- testowany silnik jest ekonomiczny i bardzo dynamiczny
- bardzo dobra widoczność do przodu i na boki
- komputer pokładowy pokazuje wszystkie istotne dane na raz
- wewnątrz dużo różnych schowków
- ergonomia na dobrym poziomie
- bogate dodatkowe wyposażenie
- bagażnik podzielony składanymi półkami na kilka "stref"
Wady:
- przy wysokich obrotach stosunkowo głośna praca silnika,
- stosunkowo niski prześwit
- brak możliwości wyboru nawiewów (jedynie pasażer/szyba)
Podsumowanie:
Honda CR-V to dosyć ciekawa propozycja, której warto się przyjrzeć i rozważyć możliwość jej zakupu. Auto z testowanym silnikiem notuje imponująco niskie spalanie pomimo zachowania dobrej dynamiki jazdy. Z uwagi na swoje wymiary bardzo dobrze prowadzi się w dużym mieście.
opracował: goliacik [@]