MODEL

Test - Honda CR-V

 

 

Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera m-ki Honda firmy Autokopex Sp. z o.o. z/s w Katowicach przy Al. Roździeńskiego 208 w dniach 18-20 października 2013r. udostępniono nam do weekendowej jazdy testowej samochód m-ki Honda model CR-V z silnikiem 2.2 i-CTDi z 2013r..

 

Oto testowany pojazd:

Nowa stylistyka nieco przypominam swojego poprzednika, jednak nowy design jest bardzo ładny i atrakcyjny. Widać dopracowanie każdego detalu. Imponująco prezentują się duże 18-calowe felgi aluminiowe, które na tle sylwetki auta wyraźnie rzucają się w oczy.

Wnętrze:

Wnętrze Hondy prezentuje się bardzo dobrze. Wykorzystane materiały są stosunkowo wysokiej klasy, dlatego też zrozumiała jest nieco wyższa cena niż konkurencyjnych marek w tym segmencie. Zarówno przednie jak i tylne drzwi otwierają się bardzo szeroko, co zdecydowanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Bagażnik oferuje już więcej miejsca niż w poprzedniej generacji. Tylne fotele rozkładają się jednym pociągnięciem, co pozwala na powiększeni powierzchni bagażowej.

Po zajęciu fotela kierowcy każdy powinien być usatysfakcjonowany, ponieważ widoczność do przodu oraz na boki jest wręcz idealna. Obsługa panelu środkowego jest intuicyjna i nie stwarza żadnych poważniejszych problemów. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i czytelna. Z perspektywy wybrednego kierowcy "wszystko jest na miejscu" a co najważniejsze widocznośc do przodu i na boki jest naprawdę imponująca.

  

Jak widać kokpit uległ kompletnej zmianie względem poprzedniej generacji CR-V. Stał się znacznie bardziej atrakcyjny i czytelny. Krótka dźwignia zmiany biegów spradza się, a biegi wchodzą gładko i precyzyjnie.

Dane techniczne:
 

Wymiary
Długość: 4570mm
Wysokość: 1685mm
Szerokość: 1820mm
Szerokość z lusterkami: 2095mm
Masa własna: 1653-1753kg

 

 

Silnik:
Pojemność: 2199cm3
Moc: 150 KM
Skrzynia biegów: manualna (6-cio biegowa)

Silnik 2.2 i-DTEC to  cztero cylindrowy silnik diesla o momencie obrotowym 350Nm, co daje mu dobre osiągi. Silnik pracuje bardzo cicho, zaś w siedząc wewnątrz trudno zorientować sie, że mamy doczynienia z dieslem. Samochód energicznie reaguje na naciśnięcie pedału gazu.

Napęd:
W nowej generacji CR-V zastosowano najnowszą wersje układu napędu REAL TIME AWD. W porównaniu do porzednika zastosowano elektroniczny układ sterowania, celem szybszego reagowania w momencie utraty przyczepności kół.

Bezpieczeństwo:
Pod tym kątem nic się nie zmieniło i Honda w modelu CR-V zastosowała konstrukcję opartą na technologi zaawansowanej zgodności ACE, dzięki czemu podczas zderzenia energia jst rozpraszana i pochłaniana na większej powierzhcni, zachowując przy tym nienaruszoną przestrzeń kabiny. Bezpieczeństwo jest na wysokim poziomie.

 

 

Spalanie:
Spalanie podczas jazdy w mieście oscylowało wokół 8l./100km co zgadza się ze wskazaniami katalogowymi producenta. Zużycie paliwa w trasie ma wynosić ok 6l./100km, z czego w trybie ECO ok. 5.3l./100km.

Ciekawostki:
Testowany egzemplarz posiadał System START-STOP, który gasił silnik w czasie postoju np. na skrzyżowaniu. Silnik uruchamiał się natychmiast po naciśnięciu pedału sprzęgła, jednak z tego powodu zawsze powstaje pewne opóźnienie. Jest to system dedykowany zdecydowanie bardziej dla ekologów niż kierowców.

 

Zalety:

  • IDEALNA widoczność do przodu
  • dobre prowadzenie
  • bardzo dobre wyciszenie wnętrza
  • ergonomia (m.in. szeroko otwierające się drzwi)
  • bogate dodatkowe wyposażenie
  • system ECO (obniżenie spalania bez drastycznego obniżenia mocy)

 

Wady:

  • system START-STOP (na szczęśćie można go wyłączyć),
  • wysoka cena
  • słaba widoczność do tyłu (typowe w każdym SUVie)


Podsumowanie:
Kolejna odsłony Hondy CR-V zasługuje na uwagę. Jest to dobry samochód, który łatwo prowadzi się w mieście oraz na trasie. Samochód dobrze trzyma się drogi, choć przy większej prędkości na zakrętach zachowuje się nie pewnie. Owszem nowa CR-V jest droższa niż konkurencyjne modele w tym segmencie, jednak jakość wykonania w pełni to usprawiedliwia.

 

 

 

 

 

opracował: goliacik [@]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google