MODEL

Test - Jeep Renegade Limited (2015)

 

 

Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera m-ki Jeep firmy Sobiesław Zasada AUTOMOTIVE Sp. z o.o. z/s w Krakowie przy ul. Armii Krajowej 21 w dniach 12-15 czerwca 2015r. udostępniono nam do jazdy testowej pojazd m-ki Jeep model Renegade Limited z silnikiem 2.0 (diesel, 140 KM) AWD.

KAROSERIA:

Według zapewnień producenta stylistyka modelu RENEGADE inspirowana była legendarnym modelem Willys MP z 1941 roku. Zarówno wewnątrz samochodu jak i z zewnątrz można doszukać się kilku łączących te modele detali.

Przód tego modelu silnie nawiązuje do historii marki.

Z kolei w tylnych światłach inspiracją był międzyinnymi wojskowy karnister ze znakiem "X",co również ma nawiązywać do historii marki.

Samochód prezentuje się ciekawie, ponieważ w nowej odsłonie mocno nawiązuje do tradycji, co z pewnością może się podobać. Do tego producent umożliwia jego zakup w ciekawych kolorach. Prezentowany model posiada kolor o nazwie: Solar Yellow.

Podstawowe dane techniczne:
 

Wymiary:
Długość: 4236 mm
Wysokość: 1667 mm
Szerokość: 1805 mm
Rozstaw osi: 2570 mm
Masa własna: 1502 kg

Prześwit: 198 mm

Głębokość brodzenia: 482 mm

Kąt natarcia: 21°
Kąt zejścia: 32,1°
Kąt rampowy: 24°

 

 

WNĘTRZE:
Wnętrze jest dość przestronne. Za kierownicą jest bardzo dobra widoczność, co zapewnia wysoka pozycja za kierownicą oraz przestronne szyby (przednia oraz boczne). RENEGADE posiada duże boczne lusterka, które zapewniają dobrą widoczność tego co się dzieje z boku auta. Z kolei z przodu pasażer posiada uchwyt nawiązujący do innego modelu m-ki Jeep - Wranglera. Z tyłu miejsca jest wystarczająco, aby dwie dorosłe osoby mogły podróżować komfortowo w dłuższej trasie.

Kierownica jest bardzo wygodna

Bagażnik to według producenta 351 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy to 1297 litrów.

AUDIO:
Prezentowany model LIMITED posiadał radio/nawigację z dotykowym ekranem 6,5". Na uwagę zasługuje radio, które posiada bardzo czułą głowicę, co umożliwiało odbieranie czeskich stacji radiowych, pomimo tego, że do granicy było nieco ponad 100km. Kolejnym odwołaniem do historii to oznaczenie "Since 1941", znajdujące się nad ekranem. W dolnej części pulpitu znajduje sie gniazdo USB.

 

KLIMATYZACJA:
Prezentowany model posiadał dwu strefową klimatyzację pracującą w trybie zsynchronizowanych (SYNC) lub indywidualnym. Regulacja odbywa się wygodnymi dużymi gałkami.


NAPĘD:
Testowany egzemplarz posiadał napęd 4x4 w systemie Jeep Active Drive lub Jeep Active Drive Low, który oferuje automatyczną zmianę napędu przy dowolnej prędkości.

ZAWIESZENIE:

Dodatkowo system SELEC-TERRAIN umożliwia wybór konkretnego trybu pracy zależnie od podłoża. Dostępne w SELEC-TERRAIN tryby to:

  • SNOW (śnieg)
  • AUTO – automatyczne adaptacja do każdych warunków drogowych
  • SAND (piach)
  • MUD (błoto)
  • ROCK (skały) – opcja dostępna wyłącznie w modelu TRAILHAWK.

 

SILNIK:
Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik diesla o pojemności 2.0 (140 KM, Moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr/min)

 

SPALANIE:
Na trasie Katowice - Kraków w przedziale prędkości 70-90km/h testowany egzemplarz spalił około 6l., w cyklu miejskim odnotowano już około 7l..

PODSUMOWANIE:
Kolejna nowa odsłona modelu m-ki Jeep, który jest kierowany raczej to europejskich klientów. Jest to jednak bardziej dzieło włoskich projektanów, zatem zobaczymy jak się przyjmie. Renegade to ciekawa oferta pośród SUVów, których powoli przybywa coraz więcej. Samochód w swojej cenie jest jednak godzien uwagi, pośród innych konkurentów. Z pewnością rzuca się w oczy na tle innych SUVów.

 

zalety:

  • ciekawy design
  • wysoki prześwit
  • napęd 4x4
  • przystępna cena
  • 9-cio stopniowa automatyczne skrzynie biegów (niestety nie w testowanym modelu ;)


wady:

  • słabe wyciszenie wnętrza
  • mały bagażnik

 

 

opracował: goliacik

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google