MODEL

Test - Lexus NX 300h (2015)

 

 

Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera m-ki Lexus firmy Lexus Katowice Sp. z o.o. z/s w Katowicach przy al. Roździeńskiego 208 udostępniono nam do jazdy testowej pojazd m-ki Lexus model NX 300h z silnikiem 2.5 (benzyna 197 KM).

 

KAROSERIA:

Marki Lexus nie trzeba zbyt długo przedstawiać, ponieważ nazwa mówi sama za siebie. Najnowsze modele m-ki Lexus zasługują na uwagę dzięki swojej niepowtarzalnej stylistyce, w tym i NX 300h prezentuje się wyśmienicie.

Przód tego modelu silnie nawiązuje do nowej stylistyki marki.

Samochód prezentuje się "futurystycznie", z resztą tak jest określany przez samego producenta. Dzięki swojej sylwetce z pewnością wyróżnia się na drodze pośród innych aut typu SUV.

Światła silnie nawiązują do nowej stylistyki m-ki Lexus, dzięki czemu nie sposób pomylić tego samochodu z inną marką.

Podstawowe dane techniczne:
 

Wymiary:
Długość: 4630 mm
Wysokość: 1845 mm
Szerokość: 1645 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Masa własna: 1715-1905 kg

Prześwit: mm

Głębokość brodzenia: mm

Kąt natarcia: 0°
Kąt zejścia: 0°
Kąt rampowy: 0°


Dane katalogowe:

pojemność skokowa: 2494

liczba cylindrów: 4

mechanizm zaworów: DOHC VVT-i

moc: 197 KM

przyspieszenie 0-100km/h: 9,2 s

prędkość maksymalna: 180km/h

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 116 (EURO 6)

spalanie z cyklu mieszanym: 5,0 l.
zbiornik paliwa: 56 l.

pojemność bagażnika: 475-580 l.

hamulce przód / tył: ventilated discs / solid discs

układ kierowniczy: wspomaganie elektryczne

rozmiar opon: 225 / 65 / R17

napęd: Front Wheel Drive

rodzaj akumulatora: wodorkowo-niklowy (Ni-MH)

 

 

 

WNĘTRZE:
Wnętrze testowanego modelu jest przestronne. Za kierownicą jest bardzo dobra widoczność, wszystko co potrzebuje kierowca do szczęście jest w zasięgu ręki. Na uwagę zasługuje wysoka jakość wykończenia, ale to raczej w marce Lexus "norma". Zarówno na przednich siedzeniach jak i tylnych miejsce zajmuje się wygodnie i jest go pod dostatkiem.

Kierownica jest bardzo wygodna i trzyma się ją pewnie. Wszystkie niezbędne przyciski są w zasięgu dłoni.

 

AUDIO:
Prezentowany model posiadał
W podłokietniku znajduje się gniazdo USB.

 

KLIMATYZACJA:
Prezentowany model posiadał dwu strefową klimatyzację pracującą w trybie zsynchronizowanych (SYNC) lub indywidualnym. Regulacja odbywa się intuicyjnie opisanymi guzikami.O komfort jazdy dwa automatyczna klimatyzacja S-Flow, która skupia swoje działanie tylko i wyłącznie na zajętych przez pasażerów miejscach.


NAPĘD:
Testowany model posiada napęd na przednią oś, ale należy pamiętać że hybrydowe samochody Lexusa moga być wyposażone w napęd 4x4 - RX 450h (w tym wypadku napęd 4x4 realizowany jest przez drugi silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi).

ZAWIESZENIE:

Przednie zawieszenie w tym modelu komulny MacPhersona, natomiast tylne jest dwuwahaczowe.
Selektor trybu jazdy umożliwia dopasowanie charakterystyki jazdy:

  • ECO (ekonomiczny)
  • NORMAL (normalny)
  • SPORT S+ (sportowy)

 

SILNIK:
Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik benzynowy o pojemności 2.5 (197 KM, Moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr/min). Na temat napędu hybrydowego najwięcej przydatnych informacji można znaleść na stronie http://www.moc-hybrydy.pl/poznaj.html . Polecam tą stronę, jest tam naprawde bardzo dużo informacji w tym temacie.

 

SPALANIE:
Producent twierdzi, że jego auto ma spalać w cyklu mieszanym około 5 l. benzyny. Podeszłem do tej informacji sceptycznie, ale kiedy przekonałem się na własnej skórze tankując paliwo po przejechałem danego dystansu, mogę potwierdzic tą informację. Zaznaczam jednak, że w moim przypadku wskazówka obrotomierza prawie nie wykraczała poza obszar ECO.

 

 

PODSUMOWANIE:
Musze w tym miejscu przyznać, że jako fan benzynowych silników V8 sceptycznie podchodziłem do testowanego silnika hybrydowego, jednak po przejechaniu kilku kilometrów w ciszy (tego silnika prawie nie słychać) oraz po wizycie na stacji benzynowej, jestem pod wrażeniem tego co osiągneli konstruktorzy m-ki Lexus. Patrząc na ceny pozostałych producentów samochodów typu SUV dostępnych na naszym rynku, realnie kwota jaką należało by dopłacić do zakupu hybrydowego NX 300h nie jest astronomiczna. Tymbardziej, że biorąc pod uwagę spalanie tego modelu, powinna się ona zwrócić dosyć szybko (zależnie od indywidualnie pokonywanych dystansów). Samej marki nie trzeba reklamować, ponieważ każdy dobrze wie, że stoi za nią wysoka jakość wykonanianawet najdrobniszych elementów. Testowany model zasługuje na uwagę, jednak niestety w społeczeństwie jest duża niewiedza co do technologii oferowanej przez markę Lexus.

 

zalety:

  • niepowtarzalna stylizacja
  • wysoka jakość wykonania
  • bardzo dobre wyciszenie wnętrza
  • przystępna cena
  • niskie spalanie
  • bogate wyposażenie


wady:

  • ASO tylko i wyłącznie w dużych miastach
  • wyższe koszty serwisowania
  • słaba widoczność do tyłu (typowe dla SUVów)

 

 

opracował: goliacik

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google