MODEL

Test - Mercedes GLK

 

 

Dzięki uprzejmości Mercedes Benz Sosnowiec Sp. z o.o. z/s w Sosnowcu przy ul. Gottlieba Daimlera 1 w dniach 5-6 września 2009r. dostępniono nam do weekendowej jazdy testowej pojazd m-ki Mercedes model GLK 320 4MATIC z silnikiem V6 o pojemności ok 3.0 CDi z 2008r..

Oto testowany pojazd:

Zgodnie ze zwyczaje i poszanowaniem dla użyczonego mienia test był prowadzony w normalnym ruchu miejskim na terenie aglomeracji śląskiej oraz na trasie Katowice - Kraków.


Testowany Mercedes GLK z zewnątrz wyróżnia się swoją niepowtarzalną "kanciastą" stylizacją, w związku z czym budzi zainteresowanie pośród innych kierowców nawiązując do starszych modeli tej marki. Użyczony model posiadał chromowane relingi oraz progi, co znacznie uatrakcyjniło wygląd pojazdu.

Podstawowe dane techniczne:
 

Wymiary
długość: 4528mm
wysokość: 1689mm
szerokość: 1840mm
przyspieszenie do 100km/h: 7,5s
masa własna: 1880kg

 

Wewnątrz jest wszystko co potrzebuje kierowca: pełne sterowanie elektryczne, climatronic, nawigacja. Testowany model posiadał 7-biegową automatyczną skrzynie biegów z możliwością ich zmiany "widełkami" przy kierownicy, co sprawia przyjemność dla fanów dynamicznej jazdy.

Silnik:
Pojemność: 3000cm3
moc: 224 KM
skrzynia biegów: automat 7-biegowy (7G-Tronic)
max moment obrotowy: 540Nm (1600-2400obr./min)

Auto posiadało trzy tryby jazdy: S Sport (tryb sportowy), C Comfort (tryb komfortowy), M Manual (tryb manualny). W zależności od trybu pojazd zmieniał swoją chrakterystykę. W trybie sportowym posiadał duże przyspieszenie, zawieszenie ulegało utwardzeniu zaś hamulce działały zdecydowanie mocniej. Tryb komfortowy charakteryzował się cichszą pracą silnika, zmianą biegów przy niższych obrotach, wygodniejszym zawieszeniem.

 

AGILITY CONTROL to system dopasowujący pracę układu jezdnego do panujących warunków drgowych, co podwyższa stopień bezpieczeństwa oraz przyjemność z jazdy tym modelem. Działanie systemu było wyczuwalne podczas wchodzi w zakręt ze znaczną prędkością - wtedy auto samo dociskało siębie do drogi kierując się torem jazdy wytyczonym przez kierowcę.

Pakie Offroad to opcjonalny pakiet techniczny podwyższający możliwości jezdne GLK w terenie, choć napęd 4MATIC odpowiadający za napęd na wszystkie koła dobrze się sprawuje. 

Wewnątrz rzucają się w oczy aluminiowe wykończenia na desce rozdzielnej oraz w każdych drzwiach. Wszystko umieszczone jest ergonomicznie, zaś sam podłokietnik jest dzielony w 1/2. Aluminiowe pedały znacznie podkreślają sportowy charakter modelu GLK.

System audio oraz nawigacja sterowany jest gałką umieszczoną pod dźwignią skrzyni biegów. Pomimo sceptycznego nastawienia do tej rzeczy okazuje się ona wygodnym rozwiązaniem.

Tylni podłokietnik prezentuja się w kilku odsłonach, co prezentują powyższe zdjęcia

 

 

 

Spalanie:
Średnie spalanie katalogowe: 8,0l./100km
Średnie spalanie na dystansie ok. 150km wyniosło (80-100km/h):
trasa ok 6,2l./100km (w trybie Comfort),
trasa ok 8,0l./100k (w trybie Sport)
miasto:  ok. 10,0 l./100km

 

Zalety:

  • bardzo dobra praca silnika (dynamiczna a zarazem cicha)
  • ergonomia (wygodne sterowanie)
  • wysoka jakość użytych materiałów
  • bardzo dobrze trzyma się drogi
  • bardzo ciche wnętrze
  • bogate dodatkowe wyposażenie
  • regulacja przednich foteli w każdej płaszczyźnie (prosta i szybka)
  • wymiary ułatwiają manewrowanie w mieście


Wady:

  • przeszkadzająca dodatkowa dżwignia tempomatu (trzeba się przywyczaić),
  • mało miejsca jedynie na tylnej kanapie,
  • zamontowane progi odrobinę utrudniały wysiadanie z samochodu,


Ciekawostki:
Testowany model posiadał możliwość zmiany biegów za pomocą "widełek" umieszczonych przy kierownicy, co podnosiło odczucie sportowej jazdy.

Podsumowanie:
Mercedes GLK to model pomimo swojej sylwetki o sportowym charakterze przy zachowaniu stylu auta typu SUV. Udostępniony przez Mercedesa model GLK posiadał pełny pakiet wyposażenia, co znacznie podniosło wrażenia z odbytej jazdy.  To rzadkość by dealer udostępnia pojazd testowy z pełnym wyposażeniem, jednak działa to na klienta I zapewne każdy będzie chciał kupić pojazd w testowanym wyposażeniu. Dwa dni jazdy testowej to zdecydpowanie zbyt krótko by opisać wszystkie zalety tego modelu. Jest to prawdopodobnie jeden z najszybszych SUVów oferowanych w fabrycznej wersji.

 

opracował: goliacik [@]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google