MODEL

Test - Toyota Land Cruiser 150

 

 

Dzięki uprzejmości Toyota Katowice z/s w Katowicach przy ul. Kolejowej 54  udostępniono nam do  jazdy testowej pojazd m-ki Toyota model Land Cruiser 150 z slnikiem D-4D 5 (automat).

Podstawowe dane techniczne:
 

Wymiary:
Długość: 4760mm
Wysokość: 1890mm
Szerokość: 1885mm
Rozstaw kół 1585mm
Masa własna: 2080-2400 kg


Zdolność pokonywania wzniesień: 42 stopnie
Przechył boczny: 42 stopnie
Głębokość brodzenia: 700mm
Kąt natarcia: 32 stopnie
Kąt rampowy: 22 stopnie
Kąt zejścia: 25 stopnie

W porównaniu do poprzedniej wersji od razu w oczy rzucają się nowe przednie oraz tylne reflektory, które wizualnie zbliżają nowy model 150 do modelu V8. Auto prezentuje się dostojnie.  

Bagażnik jak przystało na ten model zadowoli każdego.

Dzięki temu, że drzwi otwierają się bardzo szeroko do samochodu wsiada i wysiada się bardzo wygodnie. Ciekawostką są podświetlane progi, co jest przydatne po zmierzchu.

Wewnątrz model 150 poza drobnymi detalami w niczym nie ustępuje wyposażeniu i komfortowi modelu V8. Prezentowany model posiadał kamerę cofania jak również przednią i boczne kamery (MULTI-TERRAIN MONITOR), które można użyć w terenie, podczas stromych podjazdów dzięki czemu kierowca cały czas widzi co jest przed I z boku samochodu (m.in. widzi to co normalnie zasłania maska silnika). Wyposażenie audio stanowi dobrze znany System Audio JBL 520-watowy składający się z 14 wysokiej klasy głośników opartych na systemie dźwięku przestrzennego 5.1.

Prezentowany model również posiada pełną gamę systemów ułatwiających prowadzenie pojazdu w każdych warunkach, w tym m.in. sterowany elektronicznie układ zmiennej sztywności stabilizatorów (KDSS), pełny napęd 4x4, inteligentne wspomaganie kierowcy (VFC). Dodatkowo auto posiada m.in.: monitorowanie terenu wokół pojazdu (MULTI-TERRAIN MONITOR), wyświetlanie informacji o kącie skrętu kół (TYRE ANGLE DISPLAY), system utrzymywania stałej prędkości w terenie (CRAWL CONTROL), system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od rodzaju nawierzchni (MULTI-TERREAIN SELECT), system wspomagania zjazdu (DAC), system wspomagania podjazdu (HAC).

Land Cruiser 150 na polskim rynku oferowany jest w trzech wersjach silnikowych:
- turbodiesel D-4D 5 (automat) - moc 173KM, średnie spalanie 8,1 l/100km,
   przyspieszenie 11,7 sek,
- turbodiesel D-4D 6 (manual) - moc 173KM, średnie spalanie 8,5 l/100km,
   przyspieszenie 12,4 sek,
- benzyna V6 Dual VVT-i 5 (automat) - moc 280 KM, średnie spalanie 10,8 l/100km,
   przyspieszenie 9,2 sek.

Wrażenia z jazdy:
Nowy Land Cruiser przypomina model V8 zarówno wizualnie jak również pod względem wyposażenia. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Widoczność do tyłu zapewnia kamera. Komfort jazdy jest na wysokim poziomie. Model 150 jest nieco głośniejszy wewnątrz od modelu V8.

Spalanie:
spalanie katalogowe: średnie 8,1 l/100km
spalanie podczas jazdy testowej wyniosło:  ok. 10 l/100km

 

Zalety:

  • nowy designe (wewnątrz oraz zewnątrz),
  • stosunkowo duża przestrzeń w środku pojazdu,
  • komfort jazdy na wysokim poziomie,


Wady:

  • w trakcie przemyśleń ;)


Podsumowanie:
W porównaniu do modelu V8 to model 150 skierowany jest już na rynek europejski, na którym to od pewnego czasu dosyć dobrze radzi sobie wcześniejsza wersja tego modelu. Auto przeszło korzystny lifting podkreślający  charakter linii nadwozia jak również wewnątrz auto sprawia wrażenie jeszcze bardziej przyjaznego kierowcy. Użyte wewnątrz materiały są wysokiej jakości. Model 150 prowadzi się bardzo dobrze na asfaltowej drodze, jak również mnogość zastosowanych systemów wspomagających jazdę 4x4 zapewnia mu dobre właściwości jezdne w terenie. Auto bardzo dobrze sprawdzi się na długiej trasie.

 

 

opracował:goliacik [ @ ] / fotos: goliacik © 2010 All rights reserved /

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google