MODEL
Test - Chevrolet Avalanche LTZ 4WD (2007)
Podstawowe dane auta:
Auto: Chevrolet Avalanche (II Generacja Avalanche GMT900)
Rocznik: 2007
Wersja: LTZ
Napęd: 4WD
Silnik: 5.3L V8
Moc: 310km / 335lb/ft- 452NM
Transmisja: 4 stopniowy automat
Przebieg: 22,618 mil/36,400 km
Max Waga Przyczepy: 8000lbs / 3630kg
Ilość Miejsc: 5
Waga: 5762lbs / 2600kg
Wysokość: 76.6in / 1940mm
Szerokość (bez lusterek): 79.1in / 2010mm
Długość: 221.3in / 5620mm
Rodzaj paliwa: US 87 Regular Unleaded (RON+MON/2) (Odpowiednik Pb91 Europa) / E85 Ethanol
Bak: 31 US Gal. / 117 litrów.
Spalanie: Miasto – 11mpg – 21.5L/100km | Trasa – 15mpg – 15.7L/100km
Spalanie z Testu: 12.5mpg / 18.9L/100km
Dane testu:
Gdzie: New Smyrna Beach / Daytona Beach, Floryda, USA
Data: 11/2009r.
Auto aktualnie do kupienia - $34,500USD –New Smyrna Chevy – NSB, Floryda
Ważniejsze wyposażenie:
· Szyberdach
· Nawigacja / Tylne DVD
· 20” Chromowane felgi
· Elektryczne progi
· Dwustrefowa Klimatyzacja
· Kamera cofania
· Pełna elektryka
· Fabryczny hak
(C) Automotive Addicts – Widok zdjętej Midgate i zlożonymi fotelami tylnymi
Troche o aucie:
Model rocznikowy 2007 jest pierwszym roczniem drugiej generacji Avalanche bazowanym na platformie GMT900. Jest on spokrewniony z Chevrolet’em Tahoe, Suburban’em i ich bardziej luksusowymi odpowiednikiem GMC Yukon. Auto jest produkowane w fabryce Silao Assembly w Meksyku. Avalanche jest fuzją pick-upa z dużym SUV’em. Przegródka nazywająca się „Midgate” z Angielskiego i oddziela tylną pake od kabiny. Dłuższe ładunki typu deski spokojnie wejdą gdy otworzymy Midgate i użyjemy miejsce w kabinie jak i w pace. Drugiej generacji Avalanche jest wyposażony w standardowy 5.3L V8 lub z opcja 6.0L V8 366km od 2007-2009. 5.3L V8 jest wyposażony w AFM – Active Fuel Management, czyli system de-aktywacji cylindrów podobny do Chrysler’a – Multi Displacement System - MDS. II Generacji Avalanche z 4WD i 5.3L V8 mają możliwość użycia E85 Etanol’u w standardzie. Avalanche posiadają 3 klasy wyposażenia: LS, LT i najbogatszą LTZ.
Osiągi:
Silnik 5.3L V8 jest sprawdzoną jednostką GM Vortec która daje przyzwoite lecz nie maksymalne osiągi. Czas do osiągnięcia prędkości 100km/h trwa 8.25s. ¼ mili jest pokonana w 15.88s @ 87mph / 140kmh. Avalanche z fabrycznym hakiem ciągnie 8000lbs / 3630kg, czyli mniej wiecej tyle samo co SUVy Amerykanski dużej klasy lecz troche mniej niz Pick-up typu Dodge Ram 1500 lub Ford F-150 z odpowiednim wyposażeniem. Maksymalna ładowność paki wynosi 1400lbs / 635kg.
Spalanie:
Bak ma pojemnosc 31 US Gal. / 117 litrów. Auto spala w miescie 11mpg - 21.5L/100km a na trasie 15mpg – 15.7L/100km. Suma powalająco wysoka jak na Europe ale te wyniki są nie najgorsze kiedy weźmiemy pod uwagę ponad 2.5 tonową wagę, rozmiar i napęd 4WD Avalanche.
Wyposażenie:
Nasze auto jest wyposażone w skóre która jest standardem w wersji LTZ. Mamy też szyberdach, pełną elektrykę w dzwiach oraz nawigacje z 6 głośnikami i radiem satelitarnym XM. Dwu-strefowa klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica i elektryczne fotele pozwalają nam na komfortową podróż. Dodatkowo mamy zamontowany odtwarzacz DVD z ekranem firmy Panasonic, wyposażenie to jest przydatne kiedy podróżują z nami dzieci i jedziemy w dluższą podróż. Dla starszych osób lub dzieci bardzo fajną opcją sa elektryczne progi które wysuwają się z podspodu kiedy otwieramy auto. Kamera cofania od razu sie przydała na parkingu Supermarketu gdy z drugiej strony "kierownik" Ford’a F-250 zaparkował tak, że wystawał dobry metr zza swojego miejsca.
Bezpieczeństwo:
2x Airbag z przodu, Airbagi kurtynowe, kontrola stabilności która zapobiega dachowaniu, system OnStar.
System 4WD:
Part-Time 4WD z pozycjami 2HI (RWD), 4-Auto, 4HI i 4LO. 2HI w normalnych warunkach, 4-Auto w normalnych warunkach, 4HI tylko na w złych warunkach atmosferycznych, 4LO w bardzo złych warunkach przy wolnej prędkości.
Wrażenia z jazdy:
Wystarczająco dużo mocy w mieście ale na autostradzie marzyło mi sie o 6.0L V8. Auto jest komfortowe, siedzenia trzymają bez żadnych zastrzeżeń. Bardzo pozytywnie wspominam wysoką pozycje kierowcy z doskonałą widocznością do przodu. Kontrola nawigacji i radia jest tez łatwa i wygodna poprzez przyciski na kierownicy i widoczny ekran nawet w słońcu. 4 stopniowy automat działa płynnie, a że jest to SUV/Pickup dużej klasy nie ma tutaj ogromnej potrzeby na 5 lub 6 stopniową skrzynie tak bardzo jak w mniejszych modelach. Fakt, że napewno nie zaszkodziłoby to z poprawieniem spalania. Avalanche sie nie nadaje do sportowej jazdy z oczywistych powdów ale jazda po mieście jest o wiele łatwiejsza niż w pierwszej generacji Avalanche którą jezdziłem wiele razy. Auto dalej jest "łodzią" chociaż teraz nie lotniskowcem klasy Nimitz lecz krążownikiem.
Polska/USA:
Auto raczej dość rzadko spotykane w Polsce/Europie z powodów wielkich rozmiarów i wielkiego silnika z ogromnym jak na Europe spalaniem. W USA Avalanche jest kupowany przeważnie do holowania łódek i przyczep kempingowych średniej klasy oraz wożenia mniejszych ladunków.
Test + Zdjęcia opracowane przez: Piotr Rolek – PA86 – PolishAir42@wideopenwest.com
New Smyrna Beach Chevrolet – New Smyrna Beach, FL