MODEL
Test - Cadillac SRX - AWD (2008)
Auto: Cadillac SRX
Rocznik: 2008
Wersja: N/A
Napęd: AWD
Silnik: 3.6L V6
Moc: 255km SAE / 254lb/ft 344NM
Transmisja: 5 stopniowy automat
Przebieg: 22,805 mil/ 36,700km
Max Waga Przyczepy: 4600lbs / 2085kg
Ilość Miejsc: 5
Waga: 4164lbs / 1888kg
Wysokość: 67.8in/ 1722mm
Szerokość (bez lusterek): 72.6in / 1866mm
Długość: 194.9in / 4950mm
Rodzaj paliwa: US 87 Regular Unleaded (RON+MON/2) (Odpowiednik Pb91 Europa) / E85 Ethanol
Bak: 20 US Gal. / 70.7 litrów.
Spalanie: Miasto – 14mpg – 16.8L/100km | Trasa – 22mpg – 10.7L/100km
Spalanie z Testu: 17mpg / 13.8L/100km
Dane testu:
Lokalizacja: Naperville, Illinois, USA
Cena w czasie prtzeprowadzania testu - $29,988USD – Continental Acura
Ważniejsze wyposażenie:
· Szyberdach
· Nawigacja
· AWD
· Czujniki parkowania
· Pełna elektryka
Troche o Aucie:
SRX jest Crossover’em klasy średniej produkowanym przez koncern GM pod marka Cadillac od 2004 roku. Testowany auto jest z I generacji SRX która była produkowana od 2004-2009 rocznika modelowego. II generacja 2010+ niedawno weszła do sprzedaży. I generacji SRX jest napedzany przez silnikiem 3.6L V6 (255km) lub 4.6L NorthStar V8 (320km). Dostępny jest w wersji 2WD lub AWD. Modele AWD sa oznakowane na masce nalepką SRX-4.
Osiagi:
Nasz SRX jest wyposażony w silnik 3.6L V6 znany z I generacji Cadillac CTS. Przyspieszeni do setki z AWD zajmuje około 7,5s. Wynik napewno nie powalajacy ale dość żwawy jak na V6. V8 NorthStar zapewni nam lepsze wyniki tutaj lecz oczywiście też większe spalanie.
Spalanie:
Bak ma pojemność 20.1 galonów/ 76 litrów. Spalanie w mieście – 16mpg – 14.7L/100km, w trasie – 23mpg – 10.2L/100km.
Wrażenia z jazdy:
Test sie rozpoczyna na autostradzie I-57 ktorą tutaj prowadzi od Chicago do Memphis w stanie Tennessee. Od razu zobaczylem że przesiadając sie z NorthStar V8 ktorym jeżdziłem pary tygodni temu do V6 odczuwa sie dziurę mocy. Ta sama jednostka w Cadillac CTS działa znacznie lepiej, lecz nie ma naprawde na co narzekac też i w tej aplikacji po dłuższym czasie. Powiedział bym nawet ze zachowanie jest podobne do silnika 3.9L V8 używanym w Lincoln LS. Pełny komfort na trasie, miękkie zawieszenie naprawde wyśmienicie się nadaje na dluższe trasy. Zjeżdzając z trasy ustawiam sie na czerwonym obok Chevrolet Trailblazer SS. Kierowca Chevrolet’a ma troche uchylone okno takze otwieram moje i mowie „Let’s see what shes got” czyli „Zobaczmy czego ona jest warta”. Lanie jest oczywiste bo Trailblazer SS pod maska ma potężny silnik 6.0L LS2 V8 400km znany z takich aut jak Pontiac GTO i Corvette. Światła sie zmieniają na zielone i po sekundzie dostaje wrażenie ze ten SS przyspiesza szybko nawet jak na te auto. Ułamek sekundy pózniej oczy mi sie zatrzymuja na znaczku „MagnaCharger Supercharged” i wszystko już jasne. Zatem SRX lepiej sie sprawdza na trasie i w mieście do spokojnej jazdy. Nie mam do tego zastrzeżeń bo to wkońcu to jest Cadillac który jest robiony z taką jazdą w mysli.
Test + Zdjęcia opracowane przez: Piotr Rolek – PA86 – PolishAir42@wideopenwest.com
New Smyrna Beach Chevrolet – New Smyrna Beach, FL