MODEL

Test - VW Amarok

 

Dzięki uprzejmości NOMA 2 Katowice z/s w Katowicach przy ul. Roździeńskiego 188E  w dniu 13 września 2011r. udostępniono nam do  jazdy testowej pojazd m-ki VW model Amarok z silnikiem 2.0 BiTDi.



Testowany model Volkswagen Amarok uzyskał zaszczytny tytuł międzynarodowego pickapa roku 2011r.

Wygląd tego modelu odźwierciedla jego oryginalny charakter. Reflektory przednie i tylne rzucają się w oczy. Można zamówić VW Amaroka z wykończeniem Highline (zaopatrzonego w chromowane dodatki).

Przedział ładunkowy w VW Amaroku stanowi 2,52 metra kwadratowego przez co można nim przewieźć stosunkowo dużo. Dodatkowo załadunek jak i rozładunek nie stanowi dużego problemu z uwagi na nisko osadzoną krawędź podłogi skrzyni załadunkowej oraz z uwagi na szeroką tylna burtą. Tylny chromowany zderzak został zintegrowany zestopniem. W połączeniu ze wzmocnionym zawieszeniem można otrzymać ładowność do 1137kg. Szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1222mm co pozwala bez problemu przewieźć europaletę w poprzek, co jest niemożliwym dla większości pick-upów.

Podstawowe dane techniczne:
 

Wymiary:
Długość: 5254mm
Wysokość: 1834mm
Szerokość: 1954mm
Rozstaw osi: 3095mm
Masa własna: 1883 kg
kąt rampowy: 23°
kąt natarcia / zejścia: 28° / 23,6°
kąt nachylenia: do 50°
głębokość brodzenia: 500mm

Wnętrze samochodu jest funkcjonalne i przejrzyste. Charkteryzuje się dużym miejscem na nogi oraz przestrzenią nad głową. Dodatkowo wewnątrz znajduje się dużo praktycznych schowków.

Tylna kanapa jest składana co pozwala na zabezpieczenie tapicerki podczas przewożenia narzędzi lub innych przedmiotów.

Kokpit jest bardzo czytelny i ergonomiczny.

Klimatyzacja "climatronic" jest dwustrefową automatyczną klimatyzacją, co umożliwia oddzielenie ustawienia temperatury dla kierowcy i pasażera.

Radio zaopatrzono w duży i czytelny wyświetlacz.

Silnik:
W tym modelu zastosowano silnik 2.0 BiTDi z innowacyjną technologią Common Rail, która wskazuje ten silnik na jeden z najbardziej wydajnych silników obecnie produkowanych.

Spalanie:
Producent wykazuje średnie spalanie na poziomie 7,6l na 100km co zapewnia zasięg tego modelu do 1050km

Napęd:
VW Amarok posiada trzy rodzaje napędów: napęd na tylną oś, stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, załączay napęd na wszystkie koła 4MOTION

Podsumowanie:
Amarok dobrze prowadzi sie podczas jazdy po mieście jak również na dłużych trasach. Ten model dobrze sprawdzi się jako "roboczy" pick-up. Z kabinie VW Amaroka jest stosunkowo dużo miejsca. Amarok to silna konkurencja dla innych pick-upów jakie obecnie znajdują się na europejskim rynku.

 

opracował:goliacik [ @ ] / fotos: goliacik © 2010 All rights reserved /

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google