MODEL

Test - VW Touareg

 

Dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera VW firmy NOMA 2 Sp. z o.o. z/s w Katowicach przy ul. Roździeńskiego 188E  udostępniono nam do  jazdy testowej pojazd m-ki VW model Touareg z 2010r. (rocznik modelowy 2011r.).

 

Z zewnątrz sylwetka nie uległa poważniejszej zmianie, zaś sama bryła została ta sama lecz odrobinę zaokrąglona.

Deska rozdzielcza jest dopracowana i czytelna, a wszystko co niezbędne jest w zasięgu ręki kierowcy. Sterowanie odbywa się intuicyjnie - nie trzeba wgryzać się w 200 stronnicową instrukcję.

Niektóre elementy wyposażenia (dźwignie, pokrętła) są dobrze znane z modeli m-ki Audi. Sterowanie przy ich pomocy jest bardzo precyzyjne i zarazem wygodne.

Wewnątrz nowy Touareg jest podobny do Q7 czy Q5. Niektóre elementy są te same, gdyż należy pamiętać o globalizacji rynku motoryzacyjnego. Jakość zastosowanych materiałów jest na bardzo wysokim poziomie.

 

Testowany egzemplarz posiadał 8 stopniową automatyczną skrzynie biegów tiptronic współpracującą z silnikiem diesla o pojemności 3.0 V6 TDi o mocy 240KM. Dostępne są również modele z silnikiem diesla 4.2 V8 o mocy 340KM oraz z silnikiem benzynowym o pojemności 3.6 V6 FSI o mocy 280KM. Średnie spalanie podczas jazdy testowej w mieście to około 10-11 litrów przy "ostrej" jeździe.

Prezentowany model był wyposażony w System obserwacji otoczenia pojazdu Area View, składający się z czterech kamer rejestrujących otoczenie wokół pojazdu. Dzięki temu kierowca ma ułatwione zadanie w trudnym terenie czy też podczas manewrowania pojazdem na niewielkiej przestrzeni.
Testowany model posiadał sygnalizację obiekty (innego pojazdu) w tzw. "martwym punkcie", co osobiście oceniam jako najpraktyczniejszy system zwiekszający bezpieczeństo jazdy w tym modelu.

Poniżej prezentujemy kilka przykładowych screenów z systemu Area View:

widok z kamer przednich (skos)

widok z kamer bocznych

wizualizacja widok z kamer przednich

wizualizacja położenia auta z wszystkich kamer

wizualizacja sytuacji podczas cofania (żółta kreska oznacza prawidłowe dojechanie do przyczepy)

położenie kół, kompas, wysokość

ustawienia panelu klimatyzacji

standardowy widok z kamery cofania

 

zalety:

  • sygnalizowanie pojazdu w tzw. "martwym punkcie",
  • tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami,
  • auto bardzo dobrze trzyma się drogi,
  • przestronny bagażnik,
  • elementy wykonane z materiałów wysokiej jakości,
  • wysoka i wygodna pozycja za kierownicą


wady:

  • menu w języku angielskim,
  • wnętrze bardzo podobne do modeli m-ki Audi,
  • wysoka cena,

 

Posumowanie:
Na nowy model Touarega zaczeła spora rzesza automaniaków. Auto szokuje ilością nowoczesnych rozwiązań, jednak należy pamiętać, że wszystko to jest elektroniką i nic nie zastąpi rozsądku kierującego. Auto zapewne się podoba, jednak jego elementy i konstrukacja zostały zbliżone do tego co prezentuje nam marka Audi - co może powoli "nudzić". Pod kątem jakości wykonania nowemu Touaregowi nie można nic zarzucić. Posiada rozbudowany system napędu 4x4.

 

 

opracował:goliacik [ @ ] / fotos: goliacik © 2010 All rights reserved /

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google