MODEL

Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)

 

Wymiana wału napędowego przedniego 2x przegub homokinetyczny na wał z podwójnym krzyżakiem od strony reduktora w WG 3.1 TD 99r

 

Przyczyną wymiany wału przedniego było podniesienie samochodu o 2” i problem z rozlatującym się przegubem od strony reduktora.
Zakup flanszy wychodzącej z reduktora ponieważ oryginalna była pod przegub homokinetyczny.

Na chybił-trafił kupiłem od reduktora 249

a posiadam reduktor 247 więc nie wiedziałem, czy będzie pasował, ale ku mojemu zdziwieniu wieloklin był taki sam. Różnica polegała na tym że w oryginalnej flanszy jest
wyfrezowana część wieloklinu no odległości około 1-cm

a w flanszy z 249 nie było tego

więc do tokarza na pozbycie się zębów na długości 1cm.

Następnie zakup wału od XJ 4,0 z podwójnym krzyżakiem do strony reduktora a od strony mostu z homokinetykiem

Po pomiarach długości wałów okazuje się że są takiej samej długości i homokinetyk od strony mostu jest też taki sam :-)
A więc do roboty- wykręcamy wał, następnie odkręcamy nakrętkę znajdującą się w środku flanszy, zdejmujemy flansze. Lekko nie chce zejść, więc użycie młotka lub ściągacza, mnie poszło młotkiem. Po zdjęciu zakładamy nową flanszę i dokręcamy nakrętkę siłą 122-176Nm, montujemy wał (przy reduktorze siła 27Nm, przy moście 32Nm) i po sprawie. A wygląda to tak:

Pierwsza jazda próbna- rewelacja cichutko jak by go nie było, nic nie trzeszczy, nic nie huczy- rewelka :-)
Mam nadzieję że komuś się przyda :-)



 

opracował: kokobubu

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google