Jeep
Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)
bezpieczniki
Opis bezpieczników: [ rysunek 1, rysunek 2 ]
Numer |
Bezpiecznik |
Kolor |
Opis |
F1 |
- |
- |
Zapas |
F2 |
- |
- |
Zapas |
F3 |
10 Amp |
Red |
Reflektor – światło długie lewe |
F4 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Kierunkowskazy |
F5 |
25 Amp |
Natura |
Wzmacniacz radia |
F6 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Światła postojowe |
F7 |
10 Amp |
Red |
Oświetlenie wewnętrzne |
F8 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Konsola górna (EVIC), tylna wycierczka, IP lights, przekaźnik otwierania szyby w tylnej klapie, centralny zamek |
F9 |
20 Amp |
Yellow |
Gniazdo zapalniczki (prawe) |
F10 |
20 Amp |
Yellow |
Regulowane pedały (opcja w 2002-2004) |
F11 |
10 Amp |
Red |
Ogrzewanie tylnej szyby |
F12 |
10 Amp |
Red |
Auto shutdown relay / "Fuel" |
F13 |
- |
- |
Zapas |
F14 |
10 Amp |
Red |
Reflektor – światło mijania lewe |
F15 |
10 Amp |
Red |
Reflektor – światło mijania prawe |
F16 |
10 Amp |
Red |
Reflektor – światło długie prawe |
F17 |
10 Amp |
Red |
Zestaw wskaźników, złącze diagnostyczne (OBD) |
F18 |
30 Amp |
- |
Hak holowniczy |
F19 |
10 Amp |
Red |
ABS |
F20 |
10 Amp |
Red |
Po stacyjce / Podgrzewane fotele |
F21 |
10 Amp |
Red |
Po stacyjce / Start - PDC (Power Distribution Center) |
F22 |
10 Amp |
Red |
Po stacyjce / Start |
F23 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Światła STOP |
F24 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Lampy przeciwmgielne przednie |
F25 |
20 Amp |
Yellow |
Przekaźnik opóźnienia akcesoriów / dach otwierany |
F26 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Zapalniczka |
F27 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Tylne światła przeciwmgielne |
F28 |
10 Amp |
Red |
Body Control Module, Acc/Run |
F29 |
10 Amp |
Red |
Przełącznik tylnej wycieraczki, spryskiwacze |
F30 |
15 Amp |
Lt. Blue |
Radio |
F31 |
10 Amp |
Red |
Ignition Start |
F32 |
10 Amp |
Red |
Ignition Run / Start - Airbag |
F33 |
10 Amp |
Red |
Ignition Run / Only - Airbag |
C1 |
20 Amp |
Yellow |
Wycieraczki (Circuit Breaker) |
C2 |
20 Amp |
Yellow |
Fotele (Circuit Breaker) |
C3 |
- |
- |
Zapas |
Opis bezpieczników PDC: [ rysunek ]
- 1. Wentylator (wnętrza) 40A
2. Magistrala zasilania 40A
3. Magistrala zasilania lamp 40A
4. Pompa ABS 40A
5. TCM 30A
6. ASD 30A
7. Zasilanie 50A
8. Stacyjka – rozrusznik 40A
9. nieużywany
10. Wentylator chłodnicy 40A
11. pusty, do przechowywania bezpiecznika IOD
12. Elektryczne szyby 50A
13. pompa OSS 50A
14. Stacyjka 40A
15. Zasilanie 50A (IOD)
16. sonda lambda 15A
17. …
18. sygnał dźwiękowy 15A
19. PCM 10A
20. moduł OSS 20A
21. sprzęgło kompresora klimatyzacji 15A
22. ECM 10A
23. Przekaźnik wentylatora wnętrza 15A
24. pompa paliwa 20A
25. Główny przekaźnik ABS 20A
26. wtryskiwacze 15A
27. gniazdo zasilania w bagażniku 20A
28. TCM 15A
29. Przekaźnik pompy paliwa
30. Przekaźnik rozrusznika
31. Przekaźnik TCM
32. Przekaźnikwycieraczek On/Off
33. Przekaźnik wycieraczek Hi/Low
34. Tylna sonda lambda
35. …
36. Przekaźnik sprzęgła kompresora klimatyzacji
37. Przekaźnik sygnału dźwiękowego
38. Przekaźnik automatycznego wyłączania oświetlenia
39. Przekaźnik modułu OSS
40. Przekaźnik pompy OSS
Moduły
Opis modułów: [ rysunek 1 ]
Moduł |
Skrót |
Lokalizacja |
Funkcje |
1. Body Control Module |
BCM |
W zespole bezpieczników i przekaźników – nad lewą nogą kierowcy |
BCM integruje wiele informacji które spływają z innych modułów, czujników i przełączników samochodu poprzez magistralę PCI. BCM odpowiada również za działanie: wewnętrznego i zewnętrznego oświetlenia, wycieraczek, zdalne sterowania radia, wycieraczki, opóźnienie wyłączania akcesoriów i włączniki podgrzewanych siedzeń. |
2. Passenger Door Module |
PDM |
Pod tapicerką drzwi pasażera, zintegrowany z panelem przełączników szyb/lusterek.. |
Kontroluje centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, zamek tylnej klapy. W module tym też jest odbiornik pilotów. |
3. Airbag Control Module |
ACM |
Pod obudową konsoli środkowej, za drążkiem biegów |
Kontroluje czujniki airbagów |
4. Mechanical Instrument Cluster |
MIC |
Po lewej stronie w środku deski rozdzielczej |
Odpowiada za wskaźniki i kontrolki w desce rozdzielczej - na podstawie informacji otrzymywanych przez PCI (poza kierunkowskazami) |
5. Electronic Vehicle Information Center |
EVIC |
Konsola nad lusterkiem |
Kompas, Temperatura zewnętrzna, komputer pokładowy (EVIC) |
6. Controller Antilock Brakes |
CAB |
Pod maską przy wspomaganiu hamulców |
Sterownik ABS. Odpowiada też za elektroniczny rozdział siły hamowania pomiędzy osie (EBD) |
7. Transmission Control Module (tylko 45RFE i 545RFE) |
TCM |
Na przegrodzie czołowej po stronie pasażera |
Transmission Control Module steruje automatyczną skrzynią biegów (tylko skrzynie 45RFE i 545RFE). TCM odbiera informacje z bezpośrednich (czujniki wałków w skrzyni biegów) i posrednich (informacje m.in. z BCM) czujników o aktualnych parametrach pracy samochodu i steruje przełożeniami i trybem pracy skrzyni biegów. |
8. Sentry Key Immobilizer Module |
SKIM |
Pod obudową kolumny kierownicy, obok stacyjki u góry |
SKIM posiada nadajnik/odbiornik radiowy (RF). SKIM nadaje i odbiera informcję o aktualnie włożonym do stacyjki kluczyklu. Gdy kluczyk jest przekręcany do pozycji “ON” SKIM transmituje do kluczyka sygnał radiowy i oczekuje na odpowiedź z transpondera w kluczyku. Jeśli transponder w kluczyku jest zapisany w PCM jako prawidłowy dla samochodu, SKIM wysyła poprzez magistralę PCI informację o tym do PCM. Jeśli transponder w kluczyku zostaje zidentyfikowany jako nieprawidłowy – informacja o tym zostaje przesłana poprzez PCI do PCM i silnika nie da się uruchomić. Do zaprogramowania dodatkowego kluczyka niezbędne jest posiadanie kodu PIN samochodu. Zaprogramować dodatkowy kluczyk można tylko komputerem diagnostycznym – DRBIII |
9. Memory Heated Seat Module |
MHSM |
Pod fotelem kierowcy, zna belce od przodu fotela |
Steruje pamięcią ustawienia i podgrzewaniem foteli |
10. Heated Seat Module |
HSM |
Pod fotelem kierowcy, zna belce od przodu fotela |
Steruje podgrzewaniem foteli |
11. Driver Door Module |
DDM |
W drzwiach kierowcy – zintegrowany z klawiszami sterowania szyb, lusterek I zamka centralnego |
Kontroluje centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka |
12. Powertrain Control Module |
PCM |
W tylnej części po prawej stronie silnika.. |
PCM jest w zasadzie komputerem zawierającym 3 procesory. Reguluje zapłon (kąt wyprzedzenia), czas otwarcia wtryskiwaczy, stosunek dawki paliwowo-powietrznej, itp. bazująć na informacjach z wielu czujników silnika takich jak: czujnik podciśnienia, temperatury silnika, temperatury zewnętrznej, sondy lambda, prędkość obrotowa silnika, czujnik położenia przepustnicy, czujnik prędkości obrotowej silnika, czujnik spalania stukowego itp. |
13. Sunroof Module |
SM |
W konsoli w podsufitce |
Obsługa elektrycznego szyberdachu (opcja) |
14. Rain Sense Module |
RSM |
Pomiędzy wewnętrznym lusterkiem wstecznym a przednią szybą. |
Moduł wysyła w strone przedniej szyby wiązkę promieni podczerwonych I kontroluje stopien ich załamania w szybie. Zależnie od kąta załamania wiązki (a ten zależy od tego czy na szybie są krople i jak dużo i jak grube są) decyduje o uruchomieniu wycieraczek. Zależne to jest też od wybranego trybu pracy wycieraczek (tryb AUTO – od 1 mała czułość do 4 maksymalna czułość) |
15. Adjustable Pedals Module |
APM |
Pod deską rozdzielczą – nad pedałem hamulca |
Kontroluje elektryczną regulację pedałów (opcja) |
Wszystkie moduły komunikują się pomiędzy sobą za pomocą jednożyłowej szyny PCI (Programmable Communications Interface), nazywanej też PCI Bus |
opracował: Margro
materiał zaczerpnięto z www.wjjeeps.com