Jeep

Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)

 

bezpieczniki

Opis bezpieczników: [ rysunek 1, rysunek 2 ]

Numer

Bezpiecznik

Kolor

Opis

F1

-

-

Zapas

F2

-

-

Zapas

F3

10 Amp

Red

Reflektor – światło długie lewe

F4

15 Amp

Lt. Blue

Kierunkowskazy

F5

25 Amp

Natura

Wzmacniacz radia

F6

15 Amp

Lt. Blue

Światła postojowe

F7

10 Amp

Red

Oświetlenie wewnętrzne

F8

15 Amp

Lt. Blue

Konsola górna (EVIC), tylna wycierczka, IP lights, przekaźnik otwierania szyby w tylnej klapie, centralny zamek

F9

20 Amp

Yellow

Gniazdo zapalniczki (prawe)

F10

20 Amp

Yellow

Regulowane pedały (opcja w 2002-2004)

F11

10 Amp

Red

Ogrzewanie tylnej szyby

F12

10 Amp

Red

Auto shutdown relay / "Fuel"

F13

-

-

Zapas

F14

10 Amp

Red

Reflektor – światło mijania lewe

F15

10 Amp

Red

Reflektor – światło mijania prawe

F16

10 Amp

Red

Reflektor – światło długie prawe

F17

10 Amp

Red

Zestaw wskaźników, złącze diagnostyczne (OBD)

F18

30 Amp

-

Hak holowniczy

F19

10 Amp

Red

ABS

F20

10 Amp

Red

Po stacyjce / Podgrzewane fotele

F21

10 Amp

Red

Po stacyjce / Start - PDC (Power Distribution Center)

F22

10 Amp

Red

Po stacyjce / Start

F23

15 Amp

Lt. Blue

Światła STOP

F24

15 Amp

Lt. Blue

Lampy przeciwmgielne przednie

F25

20 Amp

Yellow

Przekaźnik opóźnienia akcesoriów / dach otwierany

F26

15 Amp

Lt. Blue

Zapalniczka

F27

15 Amp

Lt. Blue

Tylne światła przeciwmgielne

F28

10 Amp

Red

Body Control Module, Acc/Run

F29

10 Amp

Red

Przełącznik tylnej wycieraczki, spryskiwacze

F30

15 Amp

Lt. Blue

Radio

F31

10 Amp

Red

Ignition Start

F32

10 Amp

Red

Ignition Run / Start - Airbag

F33

10 Amp

Red

Ignition Run / Only - Airbag

C1

20 Amp

Yellow

Wycieraczki (Circuit Breaker)

C2

20 Amp

Yellow

Fotele (Circuit Breaker)

C3

-

-

Zapas

Opis bezpieczników PDC: [ rysunek ]

  1. 1. Wentylator (wnętrza) 40A
    2. Magistrala zasilania 40A
    3. Magistrala zasilania lamp 40A
    4. Pompa ABS 40A
    5. TCM 30A
    6. ASD 30A
    7. Zasilanie 50A
    8. Stacyjka – rozrusznik 40A
    9. nieużywany
    10. Wentylator chłodnicy 40A
    11. pusty, do przechowywania bezpiecznika IOD
    12. Elektryczne szyby 50A
    13. pompa OSS 50A
    14. Stacyjka 40A
    15. Zasilanie 50A (IOD)
    16. sonda lambda 15A
    17. …
    18. sygnał dźwiękowy 15A
    19. PCM 10A
    20. moduł OSS 20A
    21. sprzęgło kompresora klimatyzacji 15A
    22. ECM 10A
    23. Przekaźnik wentylatora wnętrza 15A
    24. pompa paliwa 20A
    25. Główny przekaźnik ABS 20A
    26. wtryskiwacze 15A
    27. gniazdo zasilania w bagażniku 20A
    28. TCM 15A
    29. Przekaźnik pompy paliwa
    30. Przekaźnik rozrusznika
    31. Przekaźnik TCM
    32. Przekaźnikwycieraczek On/Off
    33. Przekaźnik wycieraczek Hi/Low
    34. Tylna sonda lambda
    35. …
    36. Przekaźnik sprzęgła kompresora klimatyzacji
    37. Przekaźnik sygnału dźwiękowego
    38. Przekaźnik automatycznego wyłączania oświetlenia
    39. Przekaźnik modułu OSS
    40. Przekaźnik pompy OSS

 

Moduły

Opis modułów: [ rysunek 1 ]

Moduł

Skrót

Lokalizacja

Funkcje

1. Body Control Module

BCM

W zespole bezpieczników i przekaźników – nad lewą nogą kierowcy

BCM integruje wiele informacji które spływają z innych modułów, czujników i przełączników samochodu poprzez magistralę PCI. BCM odpowiada również za działanie: wewnętrznego i zewnętrznego oświetlenia, wycieraczek, zdalne sterowania radia, wycieraczki, opóźnienie wyłączania akcesoriów i włączniki podgrzewanych siedzeń.

2. Passenger Door Module

PDM

Pod tapicerką drzwi pasażera, zintegrowany z panelem przełączników szyb/lusterek..

Kontroluje centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, zamek tylnej klapy. W module tym też jest odbiornik pilotów.

3. Airbag Control Module

ACM

Pod obudową konsoli środkowej, za drążkiem biegów

Kontroluje czujniki airbagów

4. Mechanical Instrument Cluster

MIC

Po lewej stronie w środku deski rozdzielczej

Odpowiada za wskaźniki i kontrolki w desce rozdzielczej - na podstawie informacji otrzymywanych przez PCI (poza kierunkowskazami)

5. Electronic Vehicle Information Center

EVIC

Konsola nad lusterkiem

Kompas, Temperatura zewnętrzna, komputer pokładowy (EVIC)

6. Controller Antilock Brakes

CAB

Pod maską przy wspomaganiu hamulców

Sterownik ABS. Odpowiada też za elektroniczny rozdział siły hamowania pomiędzy osie (EBD)

7. Transmission Control Module (tylko 45RFE i 545RFE)

TCM

Na przegrodzie czołowej po stronie pasażera

Transmission Control Module steruje automatyczną skrzynią biegów (tylko skrzynie 45RFE i 545RFE). TCM odbiera informacje z bezpośrednich (czujniki wałków w skrzyni biegów) i posrednich (informacje m.in. z BCM) czujników o aktualnych parametrach pracy samochodu i steruje przełożeniami i trybem pracy skrzyni biegów.

8. Sentry Key Immobilizer Module

SKIM

Pod obudową kolumny kierownicy, obok stacyjki u góry

SKIM posiada nadajnik/odbiornik radiowy (RF). SKIM nadaje i odbiera informcję o aktualnie włożonym do stacyjki kluczyklu. Gdy kluczyk jest przekręcany do pozycji “ON” SKIM transmituje do kluczyka sygnał radiowy i oczekuje na odpowiedź z transpondera w kluczyku. Jeśli transponder w kluczyku jest zapisany w PCM jako prawidłowy dla samochodu, SKIM wysyła poprzez magistralę PCI informację o tym do PCM. Jeśli transponder w kluczyku zostaje zidentyfikowany jako nieprawidłowy – informacja o tym zostaje przesłana poprzez PCI do PCM i silnika nie da się uruchomić.

Do zaprogramowania dodatkowego kluczyka niezbędne jest posiadanie kodu PIN samochodu. Zaprogramować dodatkowy  kluczyk można tylko komputerem diagnostycznym – DRBIII

9. Memory Heated Seat Module

MHSM

Pod fotelem kierowcy, zna belce od przodu fotela

Steruje pamięcią ustawienia i podgrzewaniem foteli

10. Heated Seat Module

HSM

Pod fotelem kierowcy, zna belce od przodu fotela

Steruje podgrzewaniem foteli

11. Driver Door Module

DDM

W drzwiach kierowcy – zintegrowany z klawiszami sterowania szyb, lusterek I zamka centralnego

Kontroluje centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka

12. Powertrain Control Module

PCM
(JTEC)

W tylnej części po prawej stronie silnika..

PCM jest w zasadzie komputerem zawierającym 3 procesory. Reguluje zapłon (kąt wyprzedzenia), czas otwarcia wtryskiwaczy, stosunek dawki paliwowo-powietrznej, itp. bazująć na informacjach z wielu czujników silnika takich jak: czujnik podciśnienia, temperatury silnika, temperatury zewnętrznej, sondy lambda, prędkość obrotowa silnika, czujnik położenia przepustnicy, czujnik prędkości obrotowej silnika, czujnik spalania stukowego itp.

13. Sunroof Module

SM

W konsoli w podsufitce

Obsługa elektrycznego szyberdachu (opcja)

14. Rain Sense Module

RSM

Pomiędzy wewnętrznym lusterkiem wstecznym a przednią szybą.

Moduł wysyła w strone przedniej szyby wiązkę promieni podczerwonych I kontroluje stopien ich załamania w szybie. Zależnie od kąta załamania wiązki (a ten zależy od tego czy na szybie są krople i jak dużo i jak grube są) decyduje o uruchomieniu wycieraczek. Zależne to jest też od wybranego trybu pracy wycieraczek (tryb AUTO – od 1 mała czułość do 4 maksymalna czułość)

15. Adjustable Pedals Module

APM

Pod deską rozdzielczą – nad pedałem hamulca

Kontroluje elektryczną regulację pedałów (opcja)

Wszystkie moduły komunikują się pomiędzy sobą za pomocą jednożyłowej szyny PCI (Programmable Communications Interface), nazywanej też PCI Bus


opracował: Margro
materiał zaczerpnięto z www.wjjeeps.com

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google