Jeep
Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)
filtr przeciwpyłkowy
Filtr przeciwpyłkowy – wersja stara i nowa
Wszystkie modele Grand Cherokee WJ/WG (1999-2004) oraz nowe WK/WH (2005-nadal) mają miejsce na zainstalowanie filtra przeciwpyłkowego. Fabrycznie żaden model nie jest wyposażony w taki filtr, można go zakupić m. in. w ASO. Jeśli montujemy filtr po raz pierwszy to musimy kupić tzw. Cabin-Air Kit (PN 82208300) – oprócz samego filtra jest w komplecie obudowa, którą należy założyć pod plastikową osłoną podszybia – po stronie pasażera.
Aby utrzymać wysoką jakość filtrowania, producent zaleca wymianę filtra co 24 000 km. Z własnej praktyki – filtr wymieniam co 12 000 km, przy okazji wymiany oleju. Po 12 000 km w Polsce filtr jest cały zanieczyszczony J.
Filtr przeciwpyłowy w podszybiu po stronie pasażera. Na zdjęciu nie jest założona osłona filtra.
WJ & WK Filtr przeciwpyłkowy - części |
||
Part name: "Cabin Air Kit" |
Part number: 82208300 |
Ok 200 PLN |
Part name: "Replacement filter" |
Part number: 5013595AB |
Ok 180 PLN |
Widok z przodu i z tyłu na „Kit” filtra przeciwpyłowego.
Instalacja Filtra
Uwaga!!! Instalacja może być wykonana bez zdejmowania ramion wycieraczek!!!
1. Otworzyć maskę silnika.
2. Zdjąć uszczelkę pomiędzy przedziałem silnika a podszybiem – na ok ¾ długości zaczynając od strony pasażera.
3. Wykręcić pierwsze trzy (a najlepiej cztery) plastikowe kołki mocujące podszybie – potrzebny jest klucz torx T30. Jeśli kołki nie będą chciały się wykręcić – trzeba je przy wykręcaniu lekko podważać. UWAGA!!! Krawędzie kołków są bardzo ostre – można się skaleczyć !!!
4. Teraz można odchylić pokrywę podszybia lekko do góry. Na przegrodzie czołowej znajdziemy plastikową osłonę wlotu powietrza do wentylacji (zdjęcie poniżej). Osłonę ta należy zdemontować. Zamocowana jest za pomocą dwóch plastikowych kołków (co widać na zdjęciu), kołki te najczęściej podczas demontażu się ułamią, ułamane fragmenty kołków należy wyjąć aby nie wpadły do wentylatora wentylacji. Ta osłona nie będzie nam już potrzebna, a w komplecie „kitu” są nowe kołki do zamocowania obudowy filtra przeciwpyłowego.
5. Włożyć obudowę filtra przeciwpyłowego i zamocować ją do przegrody czołowej za pomocą dwóch plastikowych kołków będących w komplecie. Nie należy zbyt mocno dociskać obudowy filtra do przegrody czołowej – może to spowodować odkształcenie obudowy!!!
6. Delikatnie włożyć filtr przeciwpyłkowy we wcześniej zamontowaną obudowę. Należy uważać, aby nie uszkodzić/pogiąć filtra podczas wkładania!!!
7. Założyć osłonę filtra powietrza, następnie założyć uszczelkę na przegrodzie czołowej pomiędzy silnikiem i podszybiem, zamontować kołki mocujące podszybie, i gotowe !!!
Fabryczna osłona wlotu powietrza do wentylacji. Tą osłonę demontujemy podczas montażu filtra – nie będzie już nam potrzebna.
Fabryczna osłona wlotu powietrza do wentylacji jest zamocowano na 3 zaczepach – 2 widać na zdjęciu, 1 jest na przeciwnym końcu osłony.
test climatronic
Oto panel naszego Climatronic`a
Aby dokonać sprawdzenia climatronica należy wykonać następujące czynności:
1) ustawić klimatyzację w dowolnym położeniu, tak aby nie była w pozycji OFF
2) następnie jednocześnie trzeba przycisnąć przyciski AC i "obieg zamknięty"
3) potem LEWYM regulatorem temperatury przekręcamy "ząbki"
po tym na wyświetlaczu climatronic powinno nam się pokazać 0 (zero) lub numer błędu.
Jeśli natomiast pokazują nam się jakieś cyfry - są to kody błędów, które należy zapisać na kartce sprawdzić m.in. na http://www.wjjeeps.com/climate.htm.
Część błędów wynikać może ze złych odczytów, a część może stanowić poważne awarie, które bywają dość kosztowne.
Kasowanie błędów: będąc w trybie diagnostycznym należy przytrzymać przycisk recyrkulacji, i po kłopocie :)
Poniżej zamieszczamy "wersje dla opornych":
opracował: Margro
materiał zaczerpnięto z www.wjjeeps.com