MODEL

Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)

 

Wymiana simeringu (wał korbowy przód) - 4.7 V8

 

- odkręcamy grill

- odkręcamy wzmocnienie czołowe
- zamek maski odkrecamy ale pozostawiamy na lince
- spuszczamy płyn chłodniczy (warto go zachować i wlać potem zpowrotem)

- ściągamy osłone chłodnicy
- zdejmujemy wiskoze
- zdejmujemy pasek
- odkręcamy śruby chłodnicy od klimy (aby była luzno) ale nic pozatym!
- wyjmujemy chłodnice główną

Mamy na tyle miejsca (chłodnice od klimy przesuwamy w strone zdeżaka) aby włożyć klucz pneumatyczny i odkręcis śrube mocującą koło pasowe.

- wybijamy od tyłu w strone zdeżaka, młotkiem gumowym koło pasowe (zajmuje to dluższą chwile nie bardzo jest jak założyć ściągacz, a koło wychodzi bardzo ciężko i powoli ok 3cm do całkowitego wyjęcia). Nie bać się walic śmiało:) rozrząd pozostanie nietknięty!!!

- ukazuje się nam simering . Wyjmujemy go i żucamy o glebe (można tam ładnie szmatką przetrzeć, ja tego nie zrobiłem:),

stary i nowy koło siebie


- zakładamy nowy simering i nasuwamy kolo pasowe, uwaga- na wejściu koła są takie prowadnice- wgłębienia , trzeba tak samo założyć jak się sciagało.

- zakladamy pasek na silnik i skręcamy wszystko od nowa.

Robota fajna, nie odkręcamy zdeżaka, nie ruszamy klimy, jedynie płyn musimy zlać ale zawsze można zalać już nowym:). Lampy nie trzeba zdejmować,  choć ja zdiołem:)

Po zalaniu nowego płynu odpowietrzamy, na chlodnicy najczęściej jest schemat w którym miejscu popuścić śrube odpowietrzającą. Jeepek może nam chwile nie grzać, ale to wina powietrza w układzie , mi nie grzał ok 20m. potem było ok.

 

 

opracował: rapez

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google