MODEL
Jeep - Cherokee (1984-2001)
oleje
|
wartość |
uwagi |
Silniki: |
||
olej silnikowy 4,0 R6 (AMC 242)
|
5,7 l
|
5W20, 5W30, 10W30, 10W40 mineralne lub syntetyczne.Dedykowany: Mopar 10W30, w klimacie zimniejszym (poniżej -18C, ale też nie wyżej niż +16C) Mopar 5W30. Wymiana co 12 tyś. km |
olej silnikowy 2,5 PB (AMC 150) |
3,8 l |
5W30, 10W30 lub 10W40, wymiana co 12 tyś. km |
olej silnikowy 2,1 TD |
5,5 l |
10W40, 15W40 |
olej silnikowy 2,5 TD |
6,8 l |
10W30, 10W40, wymiana co 12 tyś. km |
Układ chłodzenia: |
||
4.0 R6 |
11,4 l |
Jakikolwiek płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego (np. Prestone)
|
2.5 PB |
9,5 l |
|
2.5 TD |
9,5 l |
|
Skrzynie biegów: |
||
BA 10/3 (manual) |
3,3 l |
dedykowany olej SEA 75W90 GL 3 (nie wolno używać GL 5, ponieważ zniszczy on synchronizatory). Wymiana co 60 tyś km |
AX 5 (manual) |
3,3 l |
|
AX 15 (manual) |
3,3 l |
|
AW 4 (automat) |
pojemnośc 8 l, |
dedykowany olej DEX III (Dexron), wymiana co 60 tyś km lub co 30 tyś km kiedy auto używane jest w „trudnych warunkach” |
Skrzynie redukcyjne: |
||
reduktor NV231 |
1,1 l |
Olej do reduktorów 231 i 242 to Dexron III, |
reduktor NP242 (tzw. Selec-Trac) |
1,4 l |
|
Mosty: |
||
Dana 30 |
1,48 l |
80W90 API-GL5 w obu mostach, jeżeli pojazd będzie użytkowany normalnie, 75W140 syntetyczny w tylnym moście jeżeli pojazd będzie obciążany częstą jazdą w górach, holowaniem przyczepy, etc. Jeżeli tylny most jest wyposażony w LSD (Limited Slip Differential) - mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, wymaga się dodania do oleju specjalnego dodatku zwiekszającego tarcie między tarczkami LSD w ilości od 2 do 5% objętości wlewanego oleju. Do mostów z LSD można też lać olej z dodatkiem, np. Lucas Oil 75W140. |
Dana 35 |
1,6 l |
|
Dana 44 |
2,24 l |
|
Chrysler 8.25 |
2,08 l |
|
Friction Modifier up to 5% capacity |
0,11 l |
To właśnie dodatek do tylnego mostu z LSD. |
opracował: suchorz