MODEL

Jeep - Cherokee (1984-2001)

 

XJ - Regulowany drążek panharda - mikro tutorial

 

Przerobiłem sobie właśnie panharda na regulowango - podniesione auto jak wiadomo traci w tym względzie geometrię bo przedni most wysuwa się w bok - należy kupić drążek dedykowany do danego liftu, albo kupić taki regulowany - trzecim rozwiązaniem jest przerobienie panharda na regulowanego

Drążek został rozcięty na tym prostym kawałku idącym zaraz od mocowania przy moście i nagwintowany po obydwu stronach gwintem M27x1.5 - następnie nakręcone są po obydwu stronach nakrętki i obydwie części połączone tuleją z gwintem wewnętrznym M27x1.5. Tuleja ma długość 100mm, średnicę zewnętrzną 37mm i jest wytoczona z utwardzanego materiału.
Całość na aucie wygląda tak:

Gwoli wyjaśnienia - z obydwu stron jest taki sam "prawy" gwint - wadą tego rozwiązania jest brak możliwości regulacji drążka przykręconego z obydwu stron, jak to ma miejsce w przypadku zastosowania śruby rzymskiej - zaletą są oczywiście koszty i łatwość wykonania, ponieważ zdobycie nakrętek oraz narzynki do gwintu M27x1.5 nie nastręcza wielkich problemów, a zdobycie tego samego w wykonaniu gwintu "lewego" jest już raczej niemożliwe. Regulację przeprowadza się przecież tylko jeden raz przy zakładaniu i nie ma z tym problemu, bo wystarczy nie przykręcać mocowania przy moście i kręcąc końcówką dopasować wysunięcie drążka z tulei. Dokładność ustawienia to 0.75mm, ponieważ końcówkę przy moście można zamocować w dwóch położeniach.
Po wyregulowaniu i zamocowaniu wystarczy tylko skontrować tuleję nakrętkami i ... wio

opracował: Leo_1969 [ @ ]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google