MODEL
Jeep - Cherokee (1984-2001)
XJ - Wymiana przednich tłoczków i tarcz
Jak większość osób wie, że po założeniu większych kół (ja mam 35") fabryczne hamulce przestają hamować, ponieważ wydzielane jest za duże ciepło i plastikowe tłoczki zaczynąją puchnąć, co powoduje zapiekanie sie hamulców.
Fabryczne tarcze hamulcowe także nie wyrabiają.
Można poprawić wydajność hamulców, oraz znacznie zwiększyc odporność układu hamulcowego przez zmianę tłoczków na metalowe, tarcze na nacinane i nawiercane, oraz klocki bardziej odporne na ciepło.
Postanowiłem trochę poprawić układ hamulcowy w swoim aucie.
Pierwszym krokiem była 100% regeneracja przednich zacisków hamulcowych.
Rozebrałem zaciski, oddałem do piaskowania i malowania proszkowego.
Kupiłem nowe metalowe tłoczki.
Fabrycznie są plastikowe i sa do kitu.
Kupiłem wszystkie nowe gumki, odpowietrznik i wszystko złożyłem w całość.
Dodatkowo kupiłem tarcze hamulcowe nawiercane i nacinane firmy Mikoda, seria GT.
Założyłem klocki Ferodo Premier.
Oczywiście płyn hamulcowy jest także nowy.
Efekt jest bardzo pozytywny.
Hamulce hamują lepiej i po nagrzaniu ich sprawność praktycznie nie maleje.
opracował: Suchorz - http://www.xj-jeep.com/