MODEL

Jeep - Cherokee (1984-2001)

 

XJ - montaż wyciągarki za przednim zderzakiem

 

SUKCES !!!

Udało się wcisnąć wyciągarę pod chłodnicami za oryginalnym zderzakiem – poniżej kilka /-naście  / zdjęć z tej akcji

Założenia teoretyczne były takie, żeby zmieścić wyciągarkę, pozostawiając zaczepy, nad którymi się odrobinę napracowałem.

Zacznijmy od przypomnienia jak wyglądały moje wzmocnione przody podłużnic po zdjęciu zderzaka

Po wyjęciu konstrukcji z podłużnic należało w pierwszej kolejności wyciąć ściankę przedniego pasa, widoczną na zdjęciu poniżej chłodnic

Po wycięciu ścianki ukazuje się piękny „pustostan”, gotowy do zagospodarowania

Na początek trzeba zastąpić ściankę jakąś konstrukcją – pierwsze przymiarki – zrobione z kątownika 50x50 #5mm + blachy #3mm

Gotowe wzmocnienie po malowaniu, przygotowane do montażu końcowego

Zamontowane na aucie wygląda tak

Przymiarki płyty pod wyciągarkę – blacha grubości 6mm

Przymiarki płyty po spawaniu

oraz gotowa płyta po malowaniu, przygotowana do montażu

i zamontowana na aucie

Na tym ostatnim zdjęciu widać, że płyta została tak docięta, żeby zasłonić od spodu alternator – założę tam jeszcze kawałek jakiejś cieńszej blachy lub gumy, żeby alternator nie dostawał „w kość” od błocka

Wyciągarka na płycie

Wzmocnienie pod rolki przed i po malowaniu

Przymiarka podciętego zderzaka

Elektryka – po prawej od puszki przekaźników widać zamontowany „hebel” odcięcia zasilania

Montaż końcowy

I na koniec gotowy wozik na zlocie terenowym JeepPasja

Tablica rejestracyjna wpasowała się pięknie powyżej wciągarki, a poniżej linii chłodnic, ich nie zasłaniając - przymocowana solidnie dwoma kątowniczkami

Reasumując – cel został osiągnięty – wyciągarka wpasowana bez likwidacji moich wcześniejszych zaczepów


Jak wypróbuję to dam znać – na razie przez weekend przejechałem po lasach i wąwozach ponad 80km i nie udało się zakopać, ale teren był raczej kamienisty, więc nie dziwota.

opracował: Leo_1969 [ @ ]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google