MODEL
Jeep - Cherokee (1984-2001)
XJ - montaż wyciągarki za przednim zderzakiem
SUKCES !!!
Udało się wcisnąć wyciągarę pod chłodnicami za oryginalnym zderzakiem – poniżej kilka /-naście / zdjęć z tej akcji
Założenia teoretyczne były takie, żeby zmieścić wyciągarkę, pozostawiając zaczepy, nad którymi się odrobinę napracowałem.
Zacznijmy od przypomnienia jak wyglądały moje wzmocnione przody podłużnic po zdjęciu zderzaka
Po wyjęciu konstrukcji z podłużnic należało w pierwszej kolejności wyciąć ściankę przedniego pasa, widoczną na zdjęciu poniżej chłodnic
Po wycięciu ścianki ukazuje się piękny „pustostan”, gotowy do zagospodarowania
Na początek trzeba zastąpić ściankę jakąś konstrukcją – pierwsze przymiarki – zrobione z kątownika 50x50 #5mm + blachy #3mm
Gotowe wzmocnienie po malowaniu, przygotowane do montażu końcowego
Zamontowane na aucie wygląda tak
Przymiarki płyty pod wyciągarkę – blacha grubości 6mm
Przymiarki płyty po spawaniu
oraz gotowa płyta po malowaniu, przygotowana do montażu
i zamontowana na aucie
Na tym ostatnim zdjęciu widać, że płyta została tak docięta, żeby zasłonić od spodu alternator – założę tam jeszcze kawałek jakiejś cieńszej blachy lub gumy, żeby alternator nie dostawał „w kość” od błocka
Wyciągarka na płycie
Wzmocnienie pod rolki przed i po malowaniu
Przymiarka podciętego zderzaka
Elektryka – po prawej od puszki przekaźników widać zamontowany „hebel” odcięcia zasilania
Montaż końcowy
I na koniec gotowy wozik na zlocie terenowym JeepPasja
Tablica rejestracyjna wpasowała się pięknie powyżej wciągarki, a poniżej linii chłodnic, ich nie zasłaniając - przymocowana solidnie dwoma kątowniczkami
Reasumując – cel został osiągnięty – wyciągarka wpasowana bez likwidacji moich wcześniejszych zaczepów
Jak wypróbuję to dam znać – na razie przez weekend przejechałem po lasach i wąwozach ponad 80km i nie udało się zakopać, ale teren był raczej kamienisty, więc nie dziwota.
opracował: Leo_1969 [ @ ]