MODEL

Jeep - Wrangler (1987-1995)

 

Snoorkel

Aby zrealizować kanał wlotowy powietrza umieszczony powyżej oryginalnego wlotu można zakupić za kilka tysięcy gotowy zestaw, ale mozna też zrobić coś we własnym zakresie tak jak ja to uczyniłem. Kanał ma średnicę 80mm ponieważ mój silnik ma 4.0L - przy silnikach 2.5L uważam, że można zastosować mniejszą średnicę (np 65mm)

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Dzięki nowemu kanałowi wlotowemu (tw snoorkel) możliwe jest brodzenie auta w wodzie bez obawy o zassanie jej wraz z powietrzem do gardzieli silnika i cylindrów. Również wysokie umieszczenie wlotu powoduje, że do filtra dostaje się czystsze (mniej zakurzone) powietrze - szczególnie podczas jazdy w terenie w sporym zapyleniu.

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Jeep Wrangler YJ - Snoorkel

Ja swojego Snoorkla wykonałem tak:

1. W filtrze wyciąłem z boku otwór, wstawiłem kielich od rynnowej rury spustowej fi 80mm aby można było ładnie podpiąć giętka rurę od samochodu STAR (rura nawiewu powietrza)

2. Giętka rura dochodzi do kolanka 87 stopni, które to wyprowadza komin na zewnątrz.

3. potem rura, dwa kolanka 45 stopni, znowu rura i wlot wykonany z obudowy do urzadzeń elektronicznych (model W11) osadzony na kolanku 45 stopni. Siateczkę wyciąłem z walcowego filtra powietrza - nie pamiętam od czego on jest ale kosztował mnie 10 zł w sklepie z filtrami samochodowymi - we wrocławiu obok ul. Tęczowej jest firma FILTRON która robi filtry do wszystkich aut ...

4. Całość poskładałem do kupy, wkrętami do blachy połapałem kielichy aby się nie obracały, zmatowałem papierem wodnym 500 i prysnąłem czarnym matem MOTIPA.

5. W sumie kupiłem:
- 3 kolanka 45 i jedno 87 stopni o średnicy 80 mm (rura spustowa rynien)
- 1 metr rury rynnowej
- 2 kielichy rynnowe
- filtr powietrza (z niego siateczka)
- lakier MOTIP
- giętka rura nawiewu od Stara (wystarczy 70 cm)
- 2 opaski zaciskowe (skręcane)

6. Całość kosztowała ok. 150 zł + 8 godzin zabawy w garażu

Ten opis należy traktować tylko poglądowo - opisałem w nim to, co ja zrobiłem w swoim aucie, jeżeli będziecie robić coś podobnego u siebie, pamiętajcie, że jest to przerobienie auta, które może spowodować niebezpieczeństwo na drodze o ile nie będzie wykonane przez wyspecjalizowany serwis i w oparciu o atestowane materiały.

Materiał opracował: Szymon [ @ ] - Wszelkie prawa zastrzeżone

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google