MODEL
Jeep - Grand Cherokee (1993-1998)
oleje
|
metric |
us |
|
zbiornik paliwa (wg service manual - wszystkie modele) |
87,1 l |
23,0 u.s. gal |
Tutaj oczywiście lejemy dużo benzynki Pb95 lub Pb98, bo Jeepiki to uwielbiają. Według user manuala lać można już od Pb87. A Jeep kolegi to pojechał nawet na mieszance 50/50 Pb95/ON! |
zbiornik paliwa (zalanie pod korek) - sam mierzyłem :) |
101,0 l |
26,6 u.s. gal |
|
olej silnikowy 4,0 L6 |
5,7 l |
6.0 u.s. qt |
5W20, 5W30, 10W30, 10W40 mineralne lub syntetyczne.Dedykowany: Mopar 10W30, w klimacie zimniejszym (poniżej -18C, ale też nie wyżej niż +16C) Mopar 5W30. Ja polecam osobiście Quaker State 10W30 Torque Power syntetyczny. |
olej silnikowy 5,2 V8 |
4,7 l |
5.0 u.s. qt |
|
olej silnikowy 5,9 V8 |
4,7 l |
5.0 u.s. qt |
|
układ chłodzenia 4.0 L6 |
11,4 l |
12.0 u.s. qt |
Jakikolwiek płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego. Ja polecam Prestone oczywiście. |
układ chłodzenia 5.2 V8 |
14,1 l |
14.9 u.s. qt |
|
układ chłodzenia 5.9 V8 |
14,1 l |
14.9 u.s. qt |
|
42RE transmission 1996 |
8,0-10,4 l |
17,0-22,0 u.s. pts |
Dedykowany: Mopar ATF+4. Dexron jest niezalecany - dopuszczalny jedynie w sytuacji awaryjnej, by kontynuować jazdę do serwisu, jeżeli niedostępny jest ATF+4. |
42RE transmission 1998 (różnice w podanej specyfikacji pomiędzy Service Manual 1996, a 1998) |
9,3-11,7 l |
19,5-22,0 u.s. pts |
|
44RE transmission 1996 |
8,0-10,4 l |
17,0-22,0 u.s. pts |
|
44RE transmission 1998 (różnice w podanej specyfikacji pomiędzy Service Manual 1996, a 1998) |
9,3-11,7 l |
19,5-22,0 u.s. pts |
|
46RE transmission |
9,2-13,3 l |
19,5-28,0 u.s. pts |
|
reduktor NV249 (tzw. Quadra-Trac) |
1,1 l | 2,5 u.s. pts |
Dedykowany do NV249: Mopar Transfer Case Lubricant for NV-245, NV-247, NV-249. W praktyce może tam pływać cokolwiek do ASB, np. ATF+4. |
reduktor NP242 (tzw. Selec-Trac) |
1,4 l | 3,0 u.s. pts |
|
Dana 30 |
1,48 l |
3.13 u.s. qt |
80W90 API-GL5 w obu mostach, jeżeli pojazd będzie użytkowany normalnie, 75W140 syntetyczny w tylnym moście jeżeli pojazd będzie obciążany częstą jazdą w górach, holowaniem przyczepy, etc. Jeżeli tylny most jest wyposażony w LSD (Limited Slip Differential) - mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, wymaga się dodania do oleju specjalnego dodatku zwiekszającego tarcie między tarczkami LSD w ilości od 2 do 5% objętości wlewanego oleju. |
Dana 35 |
1,6 l |
3.5 u.s. qt |
|
Dana 44 |
2,24 l |
4.75 u.s. qt |
|
Friction Modifier up to 5% capacity |
0,11 l |
0.25 u.s. qt |
To właśnie dodatek do tylnego mostu z LSD. |
układ wspomagania kierownicy |
? ok 1 l. |
? |
Dedykowany: Mopar Power Steering Fluid albo jakikolwiek płyn do układu wspomagania. W Service Manualu stoi całkowity zakaz zalewania układu wspomagania kierownicy jakimkolwiek olejem przekładniowym z ASB w układach wspomagania sprzed 1997 roku. (?) Nie wiem dlaczego. Sam mam wlany ATF+4, świadomie, w jednym z najbardziej uznanych warsztatów Jeep w Warszawie i ATF+4 sprawuje się dzielnie w układzie wspomagania. |
układ hamulcowy |
? |
? |
Płyn hamulcowy zgodny z DOT-3 lub DOT-4. |
Objętości wg. miar us podawane są w zaokrągleniu, albowiem jak ktoś chce sobie przeliczyć, to:
1 u.s. liquid quart = 0,946 l
1 u.s. liquid pint = 0,473 l
1 u.s. gal = 4 u.s. liquid quarts = 8 u.s. liquid pints = 3,784 l
Popularne materiały eksploatacyjne ZJ/ZG 1996-1998
szczelina |
producent |
typ |
|
filtr oleju silnika L6-4,0 V8-5,2 V8-5,9 |
x |
Mopar |
0FE00292 PH16 |
świece do 4,0 L6 silnik "S" (typ silnika to 8 pozycja w numerze VIN) |
0,35 cala |
Champion |
regular: RC12LYC; super: 3412; premium: 7034 |
świece do 5,2 V8 silnik "Y" |
0,35 cala |
Champion |
regular: RC12YC; super: 3071; premium: 9201, RC12PYP |
świece do 5,9 V8 silnik "Z" |
0,40 cala |
Champion |
regular: RC12LC4, 7436; super: 3436; premium: 9203 |
opracował: kamileq