MODEL

Jeep - Grand Cherokee (1993-1998)

 

oleje

 

 

metric

us

 

zbiornik paliwa (wg service manual - wszystkie modele)

87,1 l

23,0 u.s. gal

Tutaj oczywiście lejemy dużo benzynki Pb95 lub Pb98, bo Jeepiki to uwielbiają. Według user manuala lać można już od Pb87. A Jeep kolegi to pojechał nawet na mieszance 50/50 Pb95/ON!

zbiornik paliwa (zalanie pod korek) - sam mierzyłem :)

101,0 l

26,6 u.s. gal

olej silnikowy 4,0 L6

5,7 l

6.0 u.s. qt

5W20, 5W30, 10W30, 10W40 mineralne lub syntetyczne.Dedykowany: Mopar 10W30, w klimacie zimniejszym (poniżej -18C, ale też nie wyżej niż +16C) Mopar 5W30. Ja polecam osobiście Quaker State 10W30 Torque Power syntetyczny.

olej silnikowy 5,2 V8

4,7 l

5.0 u.s. qt

olej silnikowy 5,9 V8

4,7 l

5.0 u.s. qt

układ chłodzenia 4.0 L6

11,4 l

12.0 u.s. qt

Jakikolwiek płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego. Ja polecam Prestone oczywiście.

układ chłodzenia 5.2 V8

14,1 l

14.9 u.s. qt

układ chłodzenia 5.9 V8

14,1 l

14.9 u.s. qt

42RE transmission 1996

8,0-10,4 l

17,0-22,0 u.s. pts

Dedykowany: Mopar ATF+4. Dexron jest niezalecany - dopuszczalny jedynie w sytuacji awaryjnej, by kontynuować jazdę do serwisu, jeżeli niedostępny jest ATF+4.

42RE transmission 1998 (różnice w podanej specyfikacji pomiędzy Service Manual 1996, a 1998)

9,3-11,7 l

19,5-22,0 u.s. pts

44RE transmission 1996

8,0-10,4 l

17,0-22,0 u.s. pts

44RE transmission 1998 (różnice w podanej specyfikacji pomiędzy Service Manual 1996, a 1998)

9,3-11,7 l

19,5-22,0 u.s. pts

46RE transmission

9,2-13,3 l

19,5-28,0 u.s. pts

reduktor NV249 (tzw. Quadra-Trac)

1,1 l

2,5 u.s. pts

Dedykowany do NV249: Mopar Transfer Case Lubricant for NV-245, NV-247, NV-249. W praktyce może tam pływać cokolwiek do ASB, np. ATF+4.

reduktor NP242 (tzw. Selec-Trac)

1,4 l

3,0 u.s. pts

Dana 30

1,48 l

3.13 u.s. qt

80W90 API-GL5 w obu mostach, jeżeli pojazd będzie użytkowany normalnie, 75W140 syntetyczny w tylnym moście jeżeli pojazd będzie obciążany częstą jazdą w górach, holowaniem przyczepy, etc. Jeżeli tylny most jest wyposażony w LSD (Limited Slip Differential) - mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, wymaga się dodania do oleju specjalnego dodatku zwiekszającego tarcie między tarczkami LSD w ilości od 2 do 5% objętości wlewanego oleju.

Dana 35

1,6 l

3.5 u.s. qt

Dana 44

2,24 l

4.75 u.s. qt

Friction Modifier up to 5% capacity

0,11 l

0.25 u.s. qt

To właśnie dodatek do tylnego mostu z LSD.

układ wspomagania kierownicy

? ok 1 l.

?

Dedykowany: Mopar Power Steering Fluid albo jakikolwiek płyn do układu wspomagania. W Service Manualu stoi całkowity zakaz zalewania układu wspomagania kierownicy jakimkolwiek olejem przekładniowym z ASB w układach wspomagania sprzed 1997 roku. (?) Nie wiem dlaczego. Sam mam wlany ATF+4, świadomie, w jednym z najbardziej uznanych warsztatów Jeep w Warszawie i ATF+4 sprawuje się dzielnie w układzie wspomagania.

układ hamulcowy

?

?

Płyn hamulcowy zgodny z DOT-3 lub DOT-4.

Objętości wg. miar us podawane są w zaokrągleniu, albowiem jak ktoś chce sobie przeliczyć, to:
1 u.s. liquid quart = 0,946 l
1 u.s. liquid pint = 0,473 l
1 u.s. gal = 4 u.s. liquid quarts = 8 u.s. liquid pints = 3,784 l

 

Popularne materiały eksploatacyjne ZJ/ZG 1996-1998

 

szczelina

producent

typ

filtr oleju silnika L6-4,0 V8-5,2 V8-5,9

x

Mopar

0FE00292 PH16

świece do 4,0 L6 silnik "S" (typ silnika to 8 pozycja w numerze VIN)

0,35 cala

Champion

regular: RC12LYC; super: 3412; premium: 7034

świece do 5,2 V8 silnik "Y"

0,35 cala

Champion

regular: RC12YC; super: 3071; premium: 9201, RC12PYP

świece do 5,9 V8 silnik "Z"

0,40 cala

Champion

regular: RC12LC4, 7436; super: 3436; premium: 9203

 

 

 

opracował: kamileq

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google