MODEL
Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)
Wymiana Przegubu
prawa jest dość prosta, ale może się kiedy komu przyda. Zrobiłem kilka zdjęć w trakcie wymiany.
Po pierwsze - zdejmujemy koło (5 śrub, klucz 19), naszym oczom ukazuje się taki widok.
Pomijam opłakany stan tarcz hamulcowych - niedługo je wymienię. Wybijamy zawleczkę blokującą centralną śrubę i zdejmujemy podkładkę. Teraz przydał by się ktoś, kto użyczy nam swej kończyny dolnej w celu naciśnięcia hamulca.
Ułatwia to zdecydowanie odkręcenie centralnej nakrętki - klucz 36. Następnie okręcamy 2 śruby (klucz 13) trzymające zacisk hamulcowy.
Ściągamy cały zacisk i najlepiej podwiązujemy go, co by nie dyndał na przewodzie hamulcowym. Ściągamy tarczę i widzimy piastę. Teraz zaczyna się chyba najgorsza część całej imprezy. Odkręcamy 3 śruby (klucz 13) zaznaczone na czerwono, żeby nie było tak łatwo odkręcamy je od wewnętrznej strony. U mnie nie było tragedii. Trochę hydrolu i strzykawka z igłą załatwiły sprawę. Przydać może się też jakiś WD. Teraz trzeba wybić piastę ze zwrotnicy. Tu ludzie o słabych nerwach mogą posłać trochę bluzgów. Trzeba wybić ją w miarę równomiernie, bo wchodzi ona swoją centralną częścią na jakieś 0,5 cm w zwrotnicę. Łączenie piasty i zwrotnicy zaznaczyłem na niebiesko.
Tu widok od strony wewnętrznej. Miejsca po wykręconych śrubach trzymających zacisk (niebieski) i piastę (czerwony). No i widzimy przyczynę wysypania się przegubu - pęknięta guma osłonowa.
Piasta wybita. Przegub był tak rozsypany, że jego część została w środku. Wyciągamy go razem z półosią a następnie zbijamy.
Tak nie powinien wyglądać przegub
Nowy przegub na półosi, smar w środku, guma założona. No to wio z tym w drugą stronę.
Przed włożeniem całości z powrotem warto zajrzeć w magiczną dziurkę i sprawdzić, czy nie ma tam syfu. Ja wyciągnąłem wszystko odkurzaczem. Proponuję jeszcze delikatnie przeszlifować papierem ściernym wewnętrzną powierzchnię zwrotnicy - łatwiej włożymy piastę.
Jak już włożymy wszystko z powrotem - modlimy się, żeby guma wytrzymała jak najdłużej i cieszymy się nowym przegubem.
Materiał opracował: 123 [ @ ]