MODEL

Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)

 

Wymiana oleju w mostach

 

konieczne: zależnie od posiadanego napędu odpowiedni olej, klej silikonowy
narzędzia: kanał/podnośnik, klucz 13 w różnych wersjach, młotek, śrubokręt
czas: około 1 godz. na każdy z mostów (zależne od stopnia zaawansowania!)

Po umieszczenia pojazdu w dogodnej pozycji przystępujemy do odkręcania śrubek pokrywy mostu (12 śrubek). Można śmiało wykręcić wszystkie śrubki.

UWAGA: dekiel nie powinien odpaść jedynie pod warunkiem, że poprzednio został należycie zaklejony!

Przed odkręceniem śrubek pod mostem ustawiamy plastikowy pojemnik (miskę) w której powinien znaleźć się zużyty olej. Warto to zrobić przed odkręceniem wszystkich śrubek, by w przypadku wypadnięcia pokrywy mostu olej nie rozlał się w niepowołanym miejscu

Do otwarcia pokrywy posłużyć nam może młotek którym lekko stukamy w śrubokręt, by spowodować powstanie szczeliny.

UWAGA: proszę robić to rozważnie pamiętając aby nie oblał nas olej!

Po otwarciu pokrywy zostawiamy otwarty most do czasu aż wypłynie z niego zużyty olej.

Po wypłynięciu zużytego oleju przystępujemy do przeczyszczenia śrubek oraz pokrywy mostu z pozostałości poprzedniego kleju silikonowego. Część pokrywy, która stanowi mocowanie z uwagi, że jest powierzchnią płaską możemy wyczyścić zwykłym nożykiem do tapet, zaś śrubki standardową szczotką drucianą. Na wyczyszczone powierzchnię nanosimy klej silikonowy a następnie po dopasowaniu przykręcamy śrubami.

UWAGA: warto nanieść klej na odkręconą pokrywę gdyż robi się to prościej

Następnie pozostaje już wlanie oleju przez górny otwór znajdujący się na pokrywie mostu. Jeżeli robicie wymianę na kanale w tym miejscu warto podnieść auto, gdyż kurek wlewu oleju przy opuszczonym aucie jest zasłonięty. Uniemożliwia to wlanie oleju. Potem obserwujemy czy wszystko zostało należycie dokręcone i uszczelnione, tak by nie było żadnych wycieków

Przechodzimy do tylnego mostu. Tu również zaczynamy od podstawienia pojemnika (miski) pod most. Przystępujemy do odkręcania śrub (12 sztuk). Tutaj również przy pomocy młotka i śrubokręta delikatnie staramy się zrobić szczelinę, którą zacznie wyciekać olej.

Po zdjęciu pokrywy cierpliwie czekamy aż zużyty olej wycieknie. Po ściągnięciu pokrywę razem ze śrubkami czyścimy z pozostałości poprzedniego kleju silikonowego.

Po wyczyszczeniu powierzchni pokrywy mostu nakładamy nową warstwę kleju silikonowego i po dopasowaniu do reszty przystępujemy do przykręcenia śrub. Następnie wlewamy nowy olej. Sprawdzamy czy nie wycieków spowodowanych nieszczelnością.

 

opracował: goliack

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google