MODEL

Jeep - Grand Cherokee (2005-2010)

 

WK/WH - modele

Laredo – czyli podstawowa wersja Jeep Grand Cherokee. Nazwa wzięła się od przygranicznego miasta USA-Meksyk w stanie Texas.

 

Silnik: bazowy Laredo posiada 3.7L V6 PowerTech który dysponuje mocą 210km. Za dopłatą dostaje się silnik 4.7L V8 PowerTech który w modelach 2005-2007 dysponuje mocą 230km, a od 2008- rocznika moc została zwiększona do 305km. Grand Cherokee z 4.7L V8 z rocznika 2008+ może być napędzany normalną benzyna i E85 czyli paliwem które jest 85% etanolem. Rozpoznajemy ten silnik łatwo po oznaczeniu ”Flex Fuel” na tylnej klapie.

 

Napęd: standardem jest napęd 2WD na tylne koła. Za dopłatą możliwy jest montaż kilku różnych systemów 4WD. Napęd na 4 koła (4WD) w wersji 3.7L V6  nazywa się Quadra-Trac I. Tutaj mamy skrzynie rozdzielcza NV140 która przesyła 48% mocy na przednie kola i 52% na tylne. Lepszy napęd 4WD nazywa się Quadra-Trac II który ze skrzynią rozdzielcza NV245 potrafi przesłać 100% mocy na tylną lub przednia os w wypadku poślizgu lub na prawą/lewą stronę auta. Trzecia opcja (standard w Grand Cherokee Limited i Overland z 5.7L Hemi) jest napęd na 4WD Quadra-Drive II. QDII posiada tez NV245 która jest połączona z ELSD „Electronic Limited Slip Differential” czyli elektronicznym dyferencjałem. QDII jest uznawany na rynku jako jeden z najlepszych systemów 4x4 z tego faktu że komputer potrzebuje tylko 1/4 obrotu jednego koła żeby stwierdzić że auto nie ma trakcji na wspomnianym kole i przerzucić moc tam gdzie jest potrzebna. QDII ma możliwość dać 100% mocy tylko do jednego koła kiedy pozostałe 3 inne nie mają trakcji.

 

Standardowe wyposażenie (ważniejsze):

  • 12V Aux moc poprzez zapalniczkę
  • alternator 160amp
  • 730amp bateria
  • AM/FM/CD Radio (wersja zależy od rynku)
  • klimatyzacja
  • ABS
  • dyferencjał - przednia oś (DS7)
  • dyferencjał - tylna oś (DS8)
  • PowerTech 3.7L V6
  • ESP – Electronic Stability Program
  • koło zapasowe
  • opony 235/65R/17 (17 calowe) 2005-2006
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy
  • elektryczne okna przednie
  • centralny Zamek
  • tylna kanapa składana (60/40)
  • „Sentry Key” imobiliser z wejściem bezpośrednim
  • relingi dachowe
  • transmisja 5-Biegowa W5A580
  • regulacja kolumny kierownicy
  • TPMS – Tire Pressure Warning System – kontrola ciśnienia w oponach
  • EVIC – komputer pokładowy/informacje
  • aktywne migacze (3x) (2007+)

 

Opcje (ważniejsze):

  • 4.7L PowerTech V8 (2008+ FlexFuel)
  • Quadra-Trac I (3.7L) 4x4
  • Quadra-Trac II (4.7L) 4x4
  • Quadra-Drive II 4x4
  • System Audio Boston Acoustics (6 głośników z 276W wzmacniaczem)
  • auto-Alarm
  • lampy przeciw-mgielne (przednie w wersji USA)
  • siedzenia i kierownica obita skórą
  • Remote Start (2007+)
  • tylne zasilanie12V
  • pełnowymiarowe koło zapasowe
  • ogrzewanie do bloku silnika
  • kontrola Audio z kierownicy
  • szyberdach elektryczny
  • system do otwierania garażu (Wersja USA)
  • automatyczne światła
  • fotel przedni pasażera elektrycznie regulowany
  • nawigacja REC (USA), REJ (Europa), MyGig
  • hak (dostępna jest Klasa II lub Klasa IV)
  • 6 CD radio bez nawigacji
  • Sirius Radio Satelitarne (Wersja USA)
  • poduszki powietrzne boczne SRS
  • System Bluetooth uConnect
  • opony rozmiar 245/65R/17 (2007+ Standard)
  • osłony na bak, przednie zawieszenie i skrzynie rozdzielczą
  • System VES (Vehicle Entertainment System) który posiada tylny ekran + DVD montowane z tyłu dla pasażerów

 

Proszę zwrócić uwagę na to ze niektóre opcje są tylko dostępne jedynie w USA. Wersja USA (czyli WK) jest na przykład dostępna z radiem satelitarnym Sirius (obecnie Sirius-XM) które działa tylko na terenie USA i Południowej Kanady. Uwagę trzeba tez zwrócić na fakt ze nawigacja w wersji USA, czyli REC, nie działa na terenie Europy ani nie ma do niej dysku/płyty który by  zadziałał. Możliwości są dwie: wymienić nawigacje na wersje europejska (REJ) lub zmienić na „nie-seryjna”. VES w wersji USA czyta dyski NTSC (rejony są sprawdzone 0-3, czyli międzynarodowy, USA, Europa i nie które kraje Azjatyckie).

Trzeba pamiętać ze nie które opcje w Laredo są rzadko spotykane, do takich opcji należą system Quadra-Drive II lub ogrzewanie bloku silnika

Jeep Grand Cherokee Laredo

 

 

2008 Jeep Grand Cherokee Laredo z 4.7L V8 FlexFuel

 

 

Jeep Grand Cherokee LaredoWK + Jeep Grand Cherokee Limited WJ

 

 

Limited – czyli wersja Grand Cherokee “Limitowana.” W modele z roku 2005 są uważane za najbardziej luksusową wersję, a od 2006+ rocznika stały się wersją środkowa pomiędzy Laredo a Overland. W tej wersji mamy naturalnie więcej opcji niż w Laredo w standardzie.

 

Silnik: bazowym jest 4.7L V8 PowerTech który w modelach 2005-2007 dysponuje mocą 230km, a od 2008 rocznika moc została zwiększona do 305km. Grand Cherokee z 4.7L V8 z rocznika 2008+ może być napędzany normalną benzyną lub E85 czyli paliwem które jest 85% etanolem. Rozpoznajemy ten silnik łatwo po znaczku ”Flex Fuel” na tylnej klapie. Za dopłatą otrzymujemy silnik 5.7L Hemi (345CID „Cubic Inch Displacement”). W latach 2005-2008 silnik ten dysponował mocą 330km. W roku modelowym 2009+ moc została zwiększona do 357km kiedy to Chrysler dodał VVT (Variable Valve Timing) do tej jednostki. Za dopłata można kupić Limited z dieslem 3.0L CRD. Diesel nam daje 215km do dyspozycji a jednostka jest robiona przez Mercedesa m.in. do popularnego ML320CDI. Silnik 3.0CRD jest opcją w Limited WK (Wersja USA) od 2008+, w Limited WH (Wersja na eksport) od 2005+. Modele 2007 WK CRD istnieją lecz VIN pokazuje 2008 rocznik.

 

Napęd: 2WD napęd na tylną oś jest standardem. Bazowa wersja 4WD nazywa się Quadra-Trac II który ze skrzynią rozdzielczą NV245 potrafi przesłać 100% mocy na tylną lub przednią oś w wypadku poślizgu lub na prawą/lewą stronę auta. Drugą opcją (standard w Grand Cherokee Limited z silnikiem 5.7L Hemi) jest napęd na 4WD Quadra-Drive II. QDII posiada tez NV245 która jest połączona z ELSD „Electronic Limited Slip Differential” czyli elektronicznym dyferencjałem. QDII jest uznawany na rynku jako jeden z najlepszych systemów 4x4 z tego powodu, że komputer potrzebuje tylko 1/4 obrotu jednego koła żeby stwierdzić że auto nie ma trakcji na wspomnianym kole i przerzucić moc tam gdzie jest potrzebna. QDII ma możliwość dać 100% mocy tylko do jednego kola kiedy pozostałe 3 nie mają trakcji.

standardowe wyposażenie (proszę zwrócić uwagę na rocznik z którym wyposażenie zostało wprowadzone lub jest standardem).

 

Wyposażenie standardowe jest minimum to co w Laredo +

  • opony 245/65R/17 (2007+)
  • silnik 4.7L V8 PowerTech (2008+ Flex Fuel)
  • 115V Aux kontakt (2008+)
  • /1 rok/ radio satelitarne Sirius + NavTraffic (Wersja WK 2009+)
  • 276W wzmacniacz
  • 6-cio głośnikowy system audio Boston Acoustics (2006+)
  • 2 strefowy system HVAC (klimatyzacja, ocieplanie, wentylacja)
  • auto-sciemniające się lusterka boczne
  • podgrzewane lusterka boczne z pamięcią
  • automatyczne lampy
  • tylna zapalniczka 12V
  • chromowane panele boczne, listwa tylna i grille
  • lampy przeciwmgielne
  • podgrzewane przednie fotele (2007+)
  • podgrzewane tylne fotele (2008+)
  • kontrola “wejścia” pod gore (Hill Start Control) (2008+)
  • kontrola “zejścia” z góry (Hill Descent Control) (2008+)
  • kierownica obita skórą
  • nawigacja MyGig (2009+)
  • kamera back-up (2008+)
  • sensory back-up (2008+)
  • elektrycznie regulowane pedały
  • skóra
  • szyberdach (2008+)
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy
  • wycieraczki automatyczne
  • Remote Start (2008+)
  • Auto-Alarm
  • lampy SmartBeam (2006+)
  • TPMS (Tire Pressure Monitoring System) z dokładnym wyświetlaniem ciśnienia w każdej oponie (2007+)
  • 5-cio biegowa transmisja 545RFE (Benzyna)
  • 5-cio biegowa transmisja W5J400 (CRD) (2005+ WH) (2007+ WK)
  • kontrola systemu audio z kierownicy
  • aktywne migacze (3x) (2007+)
  • Remote Start (2007+)
  • integracja z iPod (2009+)

ważniejsze opcje:

  • uConnect Bluetooth
  • 5.7L Hemi 2005-2008 (2009+ Hemi 5.7L VVT)
  • klasa IV hak [elektryczne zlącze 7Pin (2005-2006), 7Pin+4Pin (2007+)]
  • lampy SmartBeam (2005) K Pakiet
  • opony 245/60/R18 z chromowanymi felgami (2008+)
  • szyberdach (2005-2007)
  • VES (Vehicle Entertainment System) (7 calowy 2005-2007, 8 calowy 2008, 9 calowy 2009 LCD ekran)
  • podgrzewane przednie fotele (2005-2007)
  • nawigacja REC/REJ (2005-2007)
  • podgrzewanie bloku silnika
  • HID (High Intensity Discharge) lampy (2008+)
  • boczne poduszki
  • TPMS (Tire Pressure Monitoring System) z dokładnym wyświetlaniem ciśnienia w każdej oponie (2005-2006)
  • Sirius Video Streaming (2008+ WK)
  • VES (Vehicle Entertainment System) system DVD z ekranem LCD dla pasażerów z tylu
  • 18 calowe kola (2008+)
  • sensory Back-up (2005-2007)
  • kamera Back-up (2007)
  • osłony baku paliwa, przedniego zawieszenia (standard z klasą IV hakiem)

 

Proszę wziąć pod uwagę, że standardowe wyposażenie i opcje różnią się od wersji eksportowej WH i Amerykańskiej WK.

2005 Limited z 4.7L + 2005 Limited z 5.7L Hemi    

 


 

(C) Piotr Rolek – PA86

2005 Limited 5.7L Hemi z opcjami m.in.

  • chromowane felgi 17 calowe
  • system Audio/Video VES
  • klasa IV Hak
  • sensory Back-up
  • podgrzewane fotele przednie
  • System Audio Pioneer/Kicker (nie seryjny)
  • wydech Magnaflow (nie seryjny)
  • K&N Cold Air Intake (nie seryjny)
  • Bilstein HD Amortyzatory (nie seryjne)

 

 

 

 

 

Overland - czyli “nad-ziemny.” Overland jest najbardziej luksusową wersją WK/WH Grand Cherokee w rocznikach (2006+).  Naturalnie w tej wersji występuje długa lista wyposażenia bazowego. Nowsze Overland (2008+) jest łatwo rozpoznać od środka poprzez tapicerkę /szwy które różnią się od wersji Laredo i Limited.

 

Silnik: Bazowym jest silnik 5.7L Hemi (345CID „Cubic Inch Displacement”). W latach 2006-2008 silnik ten dysponuje mocą 330km. W roku modelowym 2009+ moc zwiększono do 357km kiedy to Chrysler dodał VVT (Variable Valve Timing) do tej jednostki. Za dopłatą można kupić Overland z dieslem 3.0L CRD. Diesel  daje nam 215km do dyspozycji a jednostka jest wyprodukowana przez Mercedesa, który zamontował ją np. w popularnym ML320CDI. Silnik 3.0CRD jest opcją w Overland WK (Wersja USA) od 2008+, w Overland WH (Wersja na eksport) od 2006+. Modele 2007 WK CRD istnieją lecz VIN pokazuje 2008 rocznik.

 

Napęd: Specyficznie mówiąc bazowy model ma napęd 2WD (chociaż taki model jest dość rzadki). Bazowy 4WD posiada (standard też w Grand Cherokee Limited z silnikiem 5.7L Hemi) Quadra-Drive II. QDII posiada tez NV245 która jest połączona z ELSD „Electronic Limited Slip Differential” czyli elektronicznym dyferencjałem. QDII jest uznawany na rynku jako jeden z najlepszych systemów 4x4 z tego powodu, że komputer potrzebuje tylko 1/4 obrotu jednego koła żeby stwierdzić że auto nie ma trakcji na wspomnianym kole i przerzucić moc tam gdzie jest potrzebna. QDII ma możliwość dać 100% mocy tylko do jednego koła kiedy pozostałe 3 inne nie maja trakcji.

Standardowe wyposażenie (proszę zwrócić uwagę na rocznik z którym wyposażenie zostało wprowadzone lub jest standardem).

 

Wyposażenie standardowe jest minimum takie jak w Limited:

  • opony 245/65R/17 (2006 felgi Platinum) (2007 felgi Chromowane)
  • opony 245/60/R18 18 calowe felgi chromowane (2008+)
  • silnik 5.7L V8 Hemi (2006-2008 330km) (2009+ 357km)
  • 115V Aux kontakt (2008+)
  • 1 rok radio satelitarne Sirius + NavTraffic (Wersja WK)
  • moduł do Sirius wbudowany z antena (Wersja WK)
  • 276W Wzmacniacz
  • 6-cio głośnikowy system audio Boston Acoustics (2006+)
  • 2 strefowy system HVAC (klimatyzacja, ocieplanie, wentylacja)
  • auto-ściemniające się lusterka boczne
  • podgrzewane lusterka boczne z pamięcią
  • składane lusterka boczne (2006-2007, wycofane w połowie roku 2007)
  • automatyczne lampy
  • siatka Cargo
  • tylna zapalniczka 12V
  • chromowane panele boczne, listwa tylna i grille
  • lampy przeciw-mgielne
  • lampy automatycznie poziomowane (2008+)
  • aktywne migacze (3x) (2007+)
  • HID (High Intensity Discharge) lampy (2008+)
  • podgrzewane przednie fotele (2007+)
  • Remote Start (2007+)
  • podgrzewane tylne fotele (2008+)
  • kontrola „wejścia” pod góre (Hill Start Control) (2008+)
  • kontrola “zejścia” z góry (Hill Descent Control) (2008+)
  • kierownica obita skórą / drewnem
  • hydrauliczne chłodzenie silnika
  • nawigacja REC (USA / REJ (Eksport) (2006-2008)
  • nawigacja MyGig (2008+)
  • tylne lusterko z mikrofonem (dla Bluetooth) + automatycznie ściemniane
  • hak klasa IV z 7Pin + 4Pin złączem
  • kamera back-up (2007+)
  • osłony baku, dot. przedniego zawieszenia (2007+)
  • przednie haki do holowania
  • sensory back-up
  • system startu (Keyless-Go) (2009+)
  • elektrycznie regulowane pedały
  • skóra / suede
  • panele w drzwiach specyficzne dla Overland
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy
  • wycieraczki automatyczne
  • poduszki boczne SRS
  • Remote Start (2008+)
  • auto-Alarm
  • lampy SmartBeam (2006+)
  • TPMS (Tire Pressure Monitoring System) z dokładnym wyświetlaniem ciśnienia w każdej oponie (2007+)
  • 5 biegowa transmisja 545RFE (Benzyna)
  • 5 biegowa transmisja W5J400 (CRD) (2006+ WH) (2007+ WK)
  • kontrola systemu audio z kierownicy
  • uConnect Bluetooth
  • integracja iPod (2009+)

opcje (ważniejsze):

  • Sirius Streaming Video (2008+ WK)
  • silnik 3.0L CRD 215km
  • system 4x4 Quadra-Drive II
  • szyberdach elektryczny
  • VES (Vehicle Entertainment System) (7 calowy 2006-2007, 8 calowy 2008, 9 calowy 2009 LCD ekran)
  • opony Goodyear Wrangler AT 245/60/R18 (2009+)

 


© Jeep – 2009 Overland

 

 

 

SRT – czyli “Street and Race Technology”. Wersja sportowa Jeep Grand Cherokee. Łatwo rozpoznać tą wersje przez specyficzny wizerunek karoserii która siedzi nisko ziemi dzięki body-kit na 20 calowych kołach z środkowo położonym wydechem. SRT8 (8 oznacza numer cylindrów w silniku) jest znany z tego, że ma zaskakujące parametry za relatywnie niską cenę w porównaniu do konkurencji. Czas 0-60mph (100km/h) wynosi tylko 4.9s (z tą samą prędkością  rozpędza się Cayenne Turbo S/GTS). SRT8 jest tez znany z faktu że jest najszybszym SUV`em na świecie w wersji tuningowej Hennesey. Jeep SRT600 Turbo dysponuje mocą 620km i rozpędza się do 100km/h w 3.4s (istnieje też wersja tuningowanego 5.7L Hemi SRT530 0-100km/h 3.7s). Ten zaskakujący czas jest bije auta takie jak m.in. Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes SL65AMG i Corvette Z06. SRT8 jest produkowany od 2006 rocznika i od tego czasu nie zmienił się radykalnie na zewnątrz. Co rok dodawane są nowe opcje do wyposażenia.

 

Silnik: 6.1L V8 Hemi rozwija moc 425km. Jednostka jest też nam znana z Chrysler 300C SRT8 i Dodge Charger SRT8

 

Napęd: Quadra-Trac z NV146 jest systemem AWD (All Wheel Drive)

 

Wyposażenie standardowe (ważniejsze);

  • 180mph prędkościomierz
  • podwójny wydech z wylotami położonymi w środku zderzaka
  • 276w wzmacniacz (2006-2008)
  • 570w wzmacniacz/system Kicker (2008 polowa roku+)
  • dana 44 tylna oś
  • ESP – Electronic Stability Program
  • lampy przeciwmgielne
  • specjalnie tunningowane zawieszenie
  • Auto-Alarm
  • Run-Flat opony (nie ma zapasowej)
  • TPMS (Tire Pressure Monitoring System) – kontrola ciśnienia w oponach z dokładnymi pomiarami w każdej oponie
  • poduszki boczne (2007+)

Opcje (ważniejsze):

  • poduszki boczne (2006)
  • VES (Vehicle Entertainment System) System A/V z Ekranem LCD i DVD do tylu
  • nawigacja REC (USA 2006-2008 / REJ 2006-2008 (Europa) / MyGig 2009+
  • podgrzewanie bloku silnika (Block Heater) (2007+)
  • elektryczny szyberdach
  • przednie fotele elektrycznie regulowane
  • dwu-strefowy system HVAC
  • Sirius Radio Satelitarne (WK tylko)
  • sensory parkowania
  • uConnect Bluetooth
  • automatyczne wycieraczki
  • Remote Start (2007+)
  • kamera tylna (2007+)
  • Sirius tylne TV (2008+)
  • 115V zasilanie (2008+)
  • podgrzewane tylne siedzenia (2008+)

 

2007 Jeep Grand Cherokee SRT8 (c) Piotr Rolek - PA86

 

 

2008 Jeep Grand Cherokee SRT8 (c) Piotr Rolek - PA86

 

 

2007 Jeep Grand Cherokee SRT8 z przerobionym wydechem (c) Piotr Rolek - PA86

 

 

 

Ilość wyprodukowanych modeli SRT8 w rocznym zestawieniu:

łącznie w 2006r.-2010r.

11775

 
rok 2006

3257

black - 49,34%
red - 26,54%
silver - 24,09%
rok 2007

3224

 
rok 2008

3163

black - 38,6% (1223)
brillant black - 22,5% (713)
silver - 20,3% (642)
red rock - 10% (316)
steel blue - 7% (224)
modern blue - 1,4% (45)
rok 2009

1022

brillant black - 58,23%
silver - 19,82%
red rock - 12,74%
modern blue - 9,20%
rok 2010

1109

brillant black - 55,81% (1223))
silver - 22,63% (619)
inferno red - 13,97% (155)
modern blue - 7,39% (82)

dane zaczerpnięto z http://www.wkjeeps.com/wk_srt8_distribution.htm

 

 

 

 

porównanie wyposażenia modeli /TABELA .xls/ [ więcej ]

 

opracował: Piotr Rolek - PA86[ @ ]

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google