MODEL
Jeep - Grand Cherokee (2005-2010)
WK/WH - modele
Laredo – czyli podstawowa wersja Jeep Grand Cherokee. Nazwa wzięła się od przygranicznego miasta USA-Meksyk w stanie Texas.
Silnik: bazowy Laredo posiada 3.7L V6 PowerTech który dysponuje mocą 210km. Za dopłatą dostaje się silnik 4.7L V8 PowerTech który w modelach 2005-2007 dysponuje mocą 230km, a od 2008- rocznika moc została zwiększona do 305km. Grand Cherokee z 4.7L V8 z rocznika 2008+ może być napędzany normalną benzyna i E85 czyli paliwem które jest 85% etanolem. Rozpoznajemy ten silnik łatwo po oznaczeniu ”Flex Fuel” na tylnej klapie.
Napęd: standardem jest napęd 2WD na tylne koła. Za dopłatą możliwy jest montaż kilku różnych systemów 4WD. Napęd na 4 koła (4WD) w wersji 3.7L V6 nazywa się Quadra-Trac I. Tutaj mamy skrzynie rozdzielcza NV140 która przesyła 48% mocy na przednie kola i 52% na tylne. Lepszy napęd 4WD nazywa się Quadra-Trac II który ze skrzynią rozdzielcza NV245 potrafi przesłać 100% mocy na tylną lub przednia os w wypadku poślizgu lub na prawą/lewą stronę auta. Trzecia opcja (standard w Grand Cherokee Limited i Overland z 5.7L Hemi) jest napęd na 4WD Quadra-Drive II. QDII posiada tez NV245 która jest połączona z ELSD „Electronic Limited Slip Differential” czyli elektronicznym dyferencjałem. QDII jest uznawany na rynku jako jeden z najlepszych systemów 4x4 z tego faktu że komputer potrzebuje tylko 1/4 obrotu jednego koła żeby stwierdzić że auto nie ma trakcji na wspomnianym kole i przerzucić moc tam gdzie jest potrzebna. QDII ma możliwość dać 100% mocy tylko do jednego koła kiedy pozostałe 3 inne nie mają trakcji.
Standardowe wyposażenie (ważniejsze):
- 12V Aux moc poprzez zapalniczkę
- alternator 160amp
- 730amp bateria
- AM/FM/CD Radio (wersja zależy od rynku)
- klimatyzacja
- ABS
- dyferencjał - przednia oś (DS7)
- dyferencjał - tylna oś (DS8)
- PowerTech 3.7L V6
- ESP – Electronic Stability Program
- koło zapasowe
- opony 235/65R/17 (17 calowe) 2005-2006
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- elektryczne okna przednie
- centralny Zamek
- tylna kanapa składana (60/40)
- „Sentry Key” imobiliser z wejściem bezpośrednim
- relingi dachowe
- transmisja 5-Biegowa W5A580
- regulacja kolumny kierownicy
- TPMS – Tire Pressure Warning System – kontrola ciśnienia w oponach
- EVIC – komputer pokładowy/informacje
- aktywne migacze (3x) (2007+)
Opcje (ważniejsze):
- 4.7L PowerTech V8 (2008+ FlexFuel)
- Quadra-Trac I (3.7L) 4x4
- Quadra-Trac II (4.7L) 4x4
- Quadra-Drive II 4x4
- System Audio Boston Acoustics (6 głośników z 276W wzmacniaczem)
- auto-Alarm
- lampy przeciw-mgielne (przednie w wersji USA)
- siedzenia i kierownica obita skórą
- Remote Start (2007+)
- tylne zasilanie12V
- pełnowymiarowe koło zapasowe
- ogrzewanie do bloku silnika
- kontrola Audio z kierownicy
- szyberdach elektryczny
- system do otwierania garażu (Wersja USA)
- automatyczne światła
- fotel przedni pasażera elektrycznie regulowany
- nawigacja REC (USA), REJ (Europa), MyGig
- hak (dostępna jest Klasa II lub Klasa IV)
- 6 CD radio bez nawigacji
- Sirius Radio Satelitarne (Wersja USA)
- poduszki powietrzne boczne SRS
- System Bluetooth uConnect
- opony rozmiar 245/65R/17 (2007+ Standard)
- osłony na bak, przednie zawieszenie i skrzynie rozdzielczą
- System VES (Vehicle Entertainment System) który posiada tylny ekran + DVD montowane z tyłu dla pasażerów
Proszę zwrócić uwagę na to ze niektóre opcje są tylko dostępne jedynie w USA. Wersja USA (czyli WK) jest na przykład dostępna z radiem satelitarnym Sirius (obecnie Sirius-XM) które działa tylko na terenie USA i Południowej Kanady. Uwagę trzeba tez zwrócić na fakt ze nawigacja w wersji USA, czyli REC, nie działa na terenie Europy ani nie ma do niej dysku/płyty który by zadziałał. Możliwości są dwie: wymienić nawigacje na wersje europejska (REJ) lub zmienić na „nie-seryjna”. VES w wersji USA czyta dyski NTSC (rejony są sprawdzone 0-3, czyli międzynarodowy, USA, Europa i nie które kraje Azjatyckie).
Trzeba pamiętać ze nie które opcje w Laredo są rzadko spotykane, do takich opcji należą system Quadra-Drive II lub ogrzewanie bloku silnika
Jeep Grand Cherokee Laredo
2008 Jeep Grand Cherokee Laredo z 4.7L V8 FlexFuel
Jeep Grand Cherokee LaredoWK + Jeep Grand Cherokee Limited WJ
Limited – czyli wersja Grand Cherokee “Limitowana.” W modele z roku 2005 są uważane za najbardziej luksusową wersję, a od 2006+ rocznika stały się wersją środkowa pomiędzy Laredo a Overland. W tej wersji mamy naturalnie więcej opcji niż w Laredo w standardzie.
Silnik: bazowym jest 4.7L V8 PowerTech który w modelach 2005-2007 dysponuje mocą 230km, a od 2008 rocznika moc została zwiększona do 305km. Grand Cherokee z 4.7L V8 z rocznika 2008+ może być napędzany normalną benzyną lub E85 czyli paliwem które jest 85% etanolem. Rozpoznajemy ten silnik łatwo po znaczku ”Flex Fuel” na tylnej klapie. Za dopłatą otrzymujemy silnik 5.7L Hemi (345CID „Cubic Inch Displacement”). W latach 2005-2008 silnik ten dysponował mocą 330km. W roku modelowym 2009+ moc została zwiększona do 357km kiedy to Chrysler dodał VVT (Variable Valve Timing) do tej jednostki. Za dopłata można kupić Limited z dieslem 3.0L CRD. Diesel nam daje 215km do dyspozycji a jednostka jest robiona przez Mercedesa m.in. do popularnego ML320CDI. Silnik 3.0CRD jest opcją w Limited WK (Wersja USA) od 2008+, w Limited WH (Wersja na eksport) od 2005+. Modele 2007 WK CRD istnieją lecz VIN pokazuje 2008 rocznik.
Napęd: 2WD napęd na tylną oś jest standardem. Bazowa wersja 4WD nazywa się Quadra-Trac II który ze skrzynią rozdzielczą NV245 potrafi przesłać 100% mocy na tylną lub przednią oś w wypadku poślizgu lub na prawą/lewą stronę auta. Drugą opcją (standard w Grand Cherokee Limited z silnikiem 5.7L Hemi) jest napęd na 4WD Quadra-Drive II. QDII posiada tez NV245 która jest połączona z ELSD „Electronic Limited Slip Differential” czyli elektronicznym dyferencjałem. QDII jest uznawany na rynku jako jeden z najlepszych systemów 4x4 z tego powodu, że komputer potrzebuje tylko 1/4 obrotu jednego koła żeby stwierdzić że auto nie ma trakcji na wspomnianym kole i przerzucić moc tam gdzie jest potrzebna. QDII ma możliwość dać 100% mocy tylko do jednego kola kiedy pozostałe 3 nie mają trakcji.
standardowe wyposażenie (proszę zwrócić uwagę na rocznik z którym wyposażenie zostało wprowadzone lub jest standardem).
Wyposażenie standardowe jest minimum to co w Laredo +
- opony 245/65R/17 (2007+)
- silnik 4.7L V8 PowerTech (2008+ Flex Fuel)
- 115V Aux kontakt (2008+)
- /1 rok/ radio satelitarne Sirius + NavTraffic (Wersja WK 2009+)
- 276W wzmacniacz
- 6-cio głośnikowy system audio Boston Acoustics (2006+)
- 2 strefowy system HVAC (klimatyzacja, ocieplanie, wentylacja)
- auto-sciemniające się lusterka boczne
- podgrzewane lusterka boczne z pamięcią
- automatyczne lampy
- tylna zapalniczka 12V
- chromowane panele boczne, listwa tylna i grille
- lampy przeciwmgielne
- podgrzewane przednie fotele (2007+)
- podgrzewane tylne fotele (2008+)
- kontrola “wejścia” pod gore (Hill Start Control) (2008+)
- kontrola “zejścia” z góry (Hill Descent Control) (2008+)
- kierownica obita skórą
- nawigacja MyGig (2009+)
- kamera back-up (2008+)
- sensory back-up (2008+)
- elektrycznie regulowane pedały
- skóra
- szyberdach (2008+)
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- wycieraczki automatyczne
- Remote Start (2008+)
- Auto-Alarm
- lampy SmartBeam (2006+)
- TPMS (Tire Pressure Monitoring System) z dokładnym wyświetlaniem ciśnienia w każdej oponie (2007+)
- 5-cio biegowa transmisja 545RFE (Benzyna)
- 5-cio biegowa transmisja W5J400 (CRD) (2005+ WH) (2007+ WK)
- kontrola systemu audio z kierownicy
- aktywne migacze (3x) (2007+)
- Remote Start (2007+)
- integracja z iPod (2009+)
ważniejsze opcje:
- uConnect Bluetooth
- 5.7L Hemi 2005-2008 (2009+ Hemi 5.7L VVT)
- klasa IV hak [elektryczne zlącze 7Pin (2005-2006), 7Pin+4Pin (2007+)]
- lampy SmartBeam (2005) K Pakiet
- opony 245/60/R18 z chromowanymi felgami (2008+)
- szyberdach (2005-2007)
- VES (Vehicle Entertainment System) (7 calowy 2005-2007, 8 calowy 2008, 9 calowy 2009 LCD ekran)
- podgrzewane przednie fotele (2005-2007)
- nawigacja REC/REJ (2005-2007)
- podgrzewanie bloku silnika
- HID (High Intensity Discharge) lampy (2008+)
- boczne poduszki
- TPMS (Tire Pressure Monitoring System) z dokładnym wyświetlaniem ciśnienia w każdej oponie (2005-2006)
- Sirius Video Streaming (2008+ WK)
- VES (Vehicle Entertainment System) system DVD z ekranem LCD dla pasażerów z tylu
- 18 calowe kola (2008+)
- sensory Back-up (2005-2007)
- kamera Back-up (2007)
- osłony baku paliwa, przedniego zawieszenia (standard z klasą IV hakiem)
Proszę wziąć pod uwagę, że standardowe wyposażenie i opcje różnią się od wersji eksportowej WH i Amerykańskiej WK.
2005 Limited z 4.7L + 2005 Limited z 5.7L Hemi
(C) Piotr Rolek – PA86
2005 Limited 5.7L Hemi z opcjami m.in.
- chromowane felgi 17 calowe
- system Audio/Video VES
- klasa IV Hak
- sensory Back-up
- podgrzewane fotele przednie
- System Audio Pioneer/Kicker (nie seryjny)
- wydech Magnaflow (nie seryjny)
- K&N Cold Air Intake (nie seryjny)
- Bilstein HD Amortyzatory (nie seryjne)
Overland - czyli “nad-ziemny.” Overland jest najbardziej luksusową wersją WK/WH Grand Cherokee w rocznikach (2006+). Naturalnie w tej wersji występuje długa lista wyposażenia bazowego. Nowsze Overland (2008+) jest łatwo rozpoznać od środka poprzez tapicerkę /szwy które różnią się od wersji Laredo i Limited.
Silnik: Bazowym jest silnik 5.7L Hemi (345CID „Cubic Inch Displacement”). W latach 2006-2008 silnik ten dysponuje mocą 330km. W roku modelowym 2009+ moc zwiększono do 357km kiedy to Chrysler dodał VVT (Variable Valve Timing) do tej jednostki. Za dopłatą można kupić Overland z dieslem 3.0L CRD. Diesel daje nam 215km do dyspozycji a jednostka jest wyprodukowana przez Mercedesa, który zamontował ją np. w popularnym ML320CDI. Silnik 3.0CRD jest opcją w Overland WK (Wersja USA) od 2008+, w Overland WH (Wersja na eksport) od 2006+. Modele 2007 WK CRD istnieją lecz VIN pokazuje 2008 rocznik.
Napęd: Specyficznie mówiąc bazowy model ma napęd 2WD (chociaż taki model jest dość rzadki). Bazowy 4WD posiada (standard też w Grand Cherokee Limited z silnikiem 5.7L Hemi) Quadra-Drive II. QDII posiada tez NV245 która jest połączona z ELSD „Electronic Limited Slip Differential” czyli elektronicznym dyferencjałem. QDII jest uznawany na rynku jako jeden z najlepszych systemów 4x4 z tego powodu, że komputer potrzebuje tylko 1/4 obrotu jednego koła żeby stwierdzić że auto nie ma trakcji na wspomnianym kole i przerzucić moc tam gdzie jest potrzebna. QDII ma możliwość dać 100% mocy tylko do jednego koła kiedy pozostałe 3 inne nie maja trakcji.
Standardowe wyposażenie (proszę zwrócić uwagę na rocznik z którym wyposażenie zostało wprowadzone lub jest standardem).
Wyposażenie standardowe jest minimum takie jak w Limited:
- opony 245/65R/17 (2006 felgi Platinum) (2007 felgi Chromowane)
- opony 245/60/R18 18 calowe felgi chromowane (2008+)
- silnik 5.7L V8 Hemi (2006-2008 330km) (2009+ 357km)
- 115V Aux kontakt (2008+)
- 1 rok radio satelitarne Sirius + NavTraffic (Wersja WK)
- moduł do Sirius wbudowany z antena (Wersja WK)
- 276W Wzmacniacz
- 6-cio głośnikowy system audio Boston Acoustics (2006+)
- 2 strefowy system HVAC (klimatyzacja, ocieplanie, wentylacja)
- auto-ściemniające się lusterka boczne
- podgrzewane lusterka boczne z pamięcią
- składane lusterka boczne (2006-2007, wycofane w połowie roku 2007)
- automatyczne lampy
- siatka Cargo
- tylna zapalniczka 12V
- chromowane panele boczne, listwa tylna i grille
- lampy przeciw-mgielne
- lampy automatycznie poziomowane (2008+)
- aktywne migacze (3x) (2007+)
- HID (High Intensity Discharge) lampy (2008+)
- podgrzewane przednie fotele (2007+)
- Remote Start (2007+)
- podgrzewane tylne fotele (2008+)
- kontrola „wejścia” pod góre (Hill Start Control) (2008+)
- kontrola “zejścia” z góry (Hill Descent Control) (2008+)
- kierownica obita skórą / drewnem
- hydrauliczne chłodzenie silnika
- nawigacja REC (USA / REJ (Eksport) (2006-2008)
- nawigacja MyGig (2008+)
- tylne lusterko z mikrofonem (dla Bluetooth) + automatycznie ściemniane
- hak klasa IV z 7Pin + 4Pin złączem
- kamera back-up (2007+)
- osłony baku, dot. przedniego zawieszenia (2007+)
- przednie haki do holowania
- sensory back-up
- system startu (Keyless-Go) (2009+)
- elektrycznie regulowane pedały
- skóra / suede
- panele w drzwiach specyficzne dla Overland
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- wycieraczki automatyczne
- poduszki boczne SRS
- Remote Start (2008+)
- auto-Alarm
- lampy SmartBeam (2006+)
- TPMS (Tire Pressure Monitoring System) z dokładnym wyświetlaniem ciśnienia w każdej oponie (2007+)
- 5 biegowa transmisja 545RFE (Benzyna)
- 5 biegowa transmisja W5J400 (CRD) (2006+ WH) (2007+ WK)
- kontrola systemu audio z kierownicy
- uConnect Bluetooth
- integracja iPod (2009+)
opcje (ważniejsze):
- Sirius Streaming Video (2008+ WK)
- silnik 3.0L CRD 215km
- system 4x4 Quadra-Drive II
- szyberdach elektryczny
- VES (Vehicle Entertainment System) (7 calowy 2006-2007, 8 calowy 2008, 9 calowy 2009 LCD ekran)
- opony Goodyear Wrangler AT 245/60/R18 (2009+)
SRT – czyli “Street and Race Technology”. Wersja sportowa Jeep Grand Cherokee. Łatwo rozpoznać tą wersje przez specyficzny wizerunek karoserii która siedzi nisko ziemi dzięki body-kit na 20 calowych kołach z środkowo położonym wydechem. SRT8 (8 oznacza numer cylindrów w silniku) jest znany z tego, że ma zaskakujące parametry za relatywnie niską cenę w porównaniu do konkurencji. Czas 0-60mph (100km/h) wynosi tylko 4.9s (z tą samą prędkością rozpędza się Cayenne Turbo S/GTS). SRT8 jest tez znany z faktu że jest najszybszym SUV`em na świecie w wersji tuningowej Hennesey. Jeep SRT600 Turbo dysponuje mocą 620km i rozpędza się do 100km/h w 3.4s (istnieje też wersja tuningowanego 5.7L Hemi SRT530 0-100km/h 3.7s). Ten zaskakujący czas jest bije auta takie jak m.in. Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes SL65AMG i Corvette Z06. SRT8 jest produkowany od 2006 rocznika i od tego czasu nie zmienił się radykalnie na zewnątrz. Co rok dodawane są nowe opcje do wyposażenia.
Silnik: 6.1L V8 Hemi rozwija moc 425km. Jednostka jest też nam znana z Chrysler 300C SRT8 i Dodge Charger SRT8
Napęd: Quadra-Trac z NV146 jest systemem AWD (All Wheel Drive)
Wyposażenie standardowe (ważniejsze);
- 180mph prędkościomierz
- podwójny wydech z wylotami położonymi w środku zderzaka
- 276w wzmacniacz (2006-2008)
- 570w wzmacniacz/system Kicker (2008 polowa roku+)
- dana 44 tylna oś
- ESP – Electronic Stability Program
- lampy przeciwmgielne
- specjalnie tunningowane zawieszenie
- Auto-Alarm
- Run-Flat opony (nie ma zapasowej)
- TPMS (Tire Pressure Monitoring System) – kontrola ciśnienia w oponach z dokładnymi pomiarami w każdej oponie
- poduszki boczne (2007+)
Opcje (ważniejsze):
- poduszki boczne (2006)
- VES (Vehicle Entertainment System) System A/V z Ekranem LCD i DVD do tylu
- nawigacja REC (USA 2006-2008 / REJ 2006-2008 (Europa) / MyGig 2009+
- podgrzewanie bloku silnika (Block Heater) (2007+)
- elektryczny szyberdach
- przednie fotele elektrycznie regulowane
- dwu-strefowy system HVAC
- Sirius Radio Satelitarne (WK tylko)
- sensory parkowania
- uConnect Bluetooth
- automatyczne wycieraczki
- Remote Start (2007+)
- kamera tylna (2007+)
- Sirius tylne TV (2008+)
- 115V zasilanie (2008+)
- podgrzewane tylne siedzenia (2008+)
2007 Jeep Grand Cherokee SRT8 (c) Piotr Rolek - PA86
2008 Jeep Grand Cherokee SRT8 (c) Piotr Rolek - PA86
2007 Jeep Grand Cherokee SRT8 z przerobionym wydechem (c) Piotr Rolek - PA86
Ilość wyprodukowanych modeli SRT8 w rocznym zestawieniu:
łącznie w 2006r.-2010r. | 11775 |
|
rok 2006 | 3257 |
black - 49,34% red - 26,54% silver - 24,09% |
rok 2007 | 3224 |
|
rok 2008 | 3163 |
black - 38,6% (1223) brillant black - 22,5% (713) silver - 20,3% (642) red rock - 10% (316) steel blue - 7% (224) modern blue - 1,4% (45) |
rok 2009 | 1022 |
brillant black - 58,23% silver - 19,82% red rock - 12,74% modern blue - 9,20% |
rok 2010 | 1109 |
brillant black - 55,81% (1223)) silver - 22,63% (619) inferno red - 13,97% (155) modern blue - 7,39% (82) |
dane zaczerpnięto z http://www.wkjeeps.com/wk_srt8_distribution.htm
porównanie wyposażenia modeli /TABELA .xls/ [ więcej ]
opracował: Piotr Rolek - PA86[ @ ]