Jeep

Jeep - Grand Cherokee (1999-2004)

 

co i kiedy wymieniać

Krótko i na temat co ile jaki olej wymieniać:


  • olej w skrzyni biegów: katalogowo co ok. 30 tyś km,

  • olej w silniku: najlepiej co rok lub co 6-12 tys. km, zależnie od eksloatacji,

  • olej w mostach: najlepiej co rok lub co 20-50 tys. km, zależnie od eksploatacji (zalecenie wymiany corocznej dotyczy Quadra-Drive lub mostu z LSD),

  • olej w reduktorze: najlepiej co rok (dotyczy NV247) lub dwa (NV242), lub co 30-50 tys. km, zależnie od eksploatacji,

     

 

poprawne sprawdzenie poziomu oleju

Istotną kwestią jest należyte sprawdzenie poziomu oleju i tak:

 

Olej silnikowy - sprawdzamy za pomocą bagnetu, na ciepłym silniku, ok. 5-10 minutach po wyłączeniu silnika (tak, aby olej miał czas spłynąć do miski). W niektórych modelach podziałka ma dwa zakresy (cold i hot) do sprawdzania również na zimnym, jednak miarodajna jest tylko podziałka dla ciepłego silnika i to nią należy się sugerować.

 

Olej skrzyni biegów - Wszystkie nasze silniki benzynowe oraz diesle 3.1 zblokowane są ze skrzynią pracującą na oleju ATF (obecnie zalecany jest do wszystkich ATF 4+), sprawdzamy poziom przy pomocy bagnetu. Olej sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni (trzeba przejechać kilkanaście kilometrów, temperatura skrzyni ma niewiele wspólnego z temperaturą silnika!), przy PRACUJĄCYM silniku, w położeniu N (w 4.7 dopuszczalne jest także sprawdzanie na P). Wskazane jest przewajchowanie przez wszystkie przełożenia przed sprawdzaniem, żeby równo rozprowadzić olej (Czyli np. robimy R => N => D => N).

 

Olej reduktora - reduktor sprawdzić możemy odkręcająć górną śrubę (wlewową). Jeśli wsadzając mały palec jesteśmy w stanie dotknąć powierzchni oleju (lub wręcz olej się wylewa), wówczas poziom jest prawidłowy.

 

Olej mostów - mosty sprawdzamy otwierając (czy odkręcając) zatyczkę wlewową, i podobnie jak w reduktorze, powinniśmy być w stanie dotknąć powierzchni oleju.

 

 


jaki olej i do czego

Poniżej zamieszczamy tabelę z podziałem olejów wg kategorii silników:

 

dla silnika 4.0 I6

Silnik fabrycznie

5.7 litra 5W30

Silnik wg jeepnietych

5.7 litra w zakresie 0-15W, 30-50, zależnie od indywidualnych preferencji.

Układ Chłodniczy

ok. 14 litrów, z drobnymi wahaniami zależnie od rocznika

Skrzynia biegów

9,5 litra ATF 4+, przy wymianie standardowo ok. 4 litrów

Reduktor

1,3 litra ATF 4+ dla skrzyni NV242; 1,7 litra „NV247 t-case fluid” dla NV247

Most Przód

1,2 litra 75W140 (z dodatkiem do LSD w przypadku QD)

Most Tył

1.6 lita 80W90 (light duty) lub 75W140 (heavy duty) z dodatkiem przy LSD; 2.24 litra 75W140 z dodatkiem w QD

Wspomaganie

Mopar Power Steering Fluid

Hamulce Fabrycznie

DOT 3 lub DOT 4

Hamulce wg jeeepnietych

DOT 4

dla silnika 4.7 V8

Silnik fabrycznie

5.7 litra 5W30 lub 10W30 (HO)

Silnik wg jeepnietych

5.7 litra w zakresie 0-15W, 30-50, zależnie od indywidualnych preferencji.

Układ Chłodniczy

ok. 14 litrów, z drobnymi wahaniami zależnie od rocznika

Skrzynia biegów

13,3 litra ATF 4+, przy wymianie standardowo ok. 5-6 litrów

Reduktor

1,3 litra ATF 4+ dla skrzyni NV242; 1,7 litra „NV247 t-case fluid” dla NV247

Most Przód

1,2 litra 75W140 (z dodatkiem do LSD w przypadku QD)

Most Tył

2,24 litra 80W90 (bez QD i LSD, light duty) lub 75W140 z dodatkiem LSD z QD lub LSD

Wspomaganie

Mopar Power Steering Fluid

Hamulce Fabrycznie

DOT 3 lub DOT 4

Hamulce wg jeeepnietych

DOT 4

dla silnika 3.1TD I5

Silnik fabrycznie

ok 7-7.5 litra 15W40 lub 10W40

Silnik wg jeepnietych

zakres 5-15W, 40-50.

Układ Chłodniczy

około 12 litrów

Skrzynia biegów

5,5 litra ATF 4+

Reduktor

1,7 litra „NV247 t-case fluid” dla NV247

Most Przód

1,2 litra 75W140 (z dodatkiem do LSD w przypadku QD)

Most Tył

2,24 litra 80W90 (bez QD i LSD, light duty) lub 75W140 z dodatkiem LSD z QD lub LSD

Wspomaganie

Mopar Power Steering Fluid

Hamulce Fabrycznie

DOT 3 lub DOT 4

Hamulce wg jeeepnietych

DOT 4

dla silnika 2.7CRD I5

Silnik fabrycznie (manual)

6,5 litra 10W40 lub 5W30 (stałe temp. poniżej -10*C), 5W40

Silnik wg jeepnietych

ok. 8 litrów 5W40 lub 0W40, zależnie od preferencji

Układ Chłodniczy

ok. 14 litrów, z drobnymi wahaniami zależnie od rocznika

Skrzynia biegów

ShellT 3403 Automatic Transmission Fluid

Reduktor

1,7 litra „NV247 t-case fluid” dla NV247

Most Przód

1,2 litra 75W140 (z dodatkiem do LSD w przypadku QD)

Most Tył

2,24 litra 80W90 (bez QD i LSD, light duty) lub 75W140 z dodatkiem LSD z QD lub LSD

Wspomaganie

Mopar Power Steering Fluid

Hamulce Fabrycznie

DOT 3 lub DOT 4

Hamulce wg jeeepnietych

DOT 4

UWAGA:
www.jeepnieci.pl
nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane niewłaściwym wykorzystaniem udostępnionych informacji przez użytkownika!

 

 

 

 

 

 

schemat napędów tutaj

wymiana oleju - krok po kroku tutaj (według Cebby - jeepslimited)
wymiana oleju w skrzyni tutaj (by Przemek)
wymiana oleju w mostach tutaj (by Goliacik)
wymiana oleju w reduktorze tutaj (by Przemek)

wymiana oleju "All in One" w formacie PDF - tutaj [2.10 MB]

opracował: mendelmax & goliacik
materiał zaczerpnięto z www.wjjeeps.com

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google